יום שני, 11 באפריל 2016

המקצוע: מאפרת, הטייטל: סופרת

נדמה, כי את אורית ויזל אין צורך להציג ובכל זאת, מי שהפכה למאפרת כבר בגיל 19 וקצת ומאז ממציאה את עצמה מחדש בכל פעם בתחום האיפור, חדשות לבקרים, פורצת כעת אל תחום נוסף- ספרות ילדים. בימים אלו היא משיקה שלושה ספרים לילדות, שכבר כובשים את הקוראות הצעירות חובבות האיפור.

צילום: יצחק שלי

כשויזל, מאפרת ומורה לאיפור בת 47 ואם לשניים, הקימה לפני כעשור את פורטל היופי הישראלי בי ביוטי, אתר האינטרנט שהביא את בשורת היופי מדי יום לאלפי גולשים וגולשות, תחום האיפור ברשתות החברתיות בישראל לא היה כמעט קיים (אם בכלל), מה שאיפשר לה להיות חלוצה בתחומה, אבל זה לא מה שסיפק אותה: היא פרצה גם לתודעת ציבור אנשי המקצוע בישראל, כשלראשונה החלה להפיק בארץ כנסים מקצועיים למאפרים, מה שאיפשר לאנשי מקצוע מקומיים מהתחום להפגש, להשכיל, להחליף מידע ולהתמקצע. כעת עושה ויזל צעד נוסף בקריירה שלה ומוציאה לאור ארבעה ספרי ילדים - שלושה מהם עוסקים בעולם היופי, הטיפוח והאיפור, מנקודת מבטן של בנות צעירות.

"לא רציתי חלילה ללמד ילדות להתאפר בגיל צעיר, זו ממש לא הכוונה", מסבירה ויזל ומוסיפה: "הכוונה היא לתת לגיטימציה לפנטזיות של הילדות, אותן חלומות על איפור שקיימים ממילא, אותם דחפים לקחת, למשש, להריח ולמרוח את המוצרים שנמצאים במגירה של אמא או של האחות הגדולה. למעשה, לקחתי את זכרונות הילדות הפרטיים שלי וכתבתי עליהם סיפורים".

למעשה, הספרים פורסמו כבר לפני כשנה בשפה האנגלית והופצו באמצעות אתר "אמאזון". לאחרונה, הספרים יצאו לאור בעברית בהוצאת "צמרת" והם מוצעים למכירה באתר האינטרנט "נטבוק". יש לציין, כי בתוך זמן קצר הם זכו לביקושים אדירים, במיוחד לקראת הפסח, היות והם מהווים את המתנה האולטימטיבית לילדות שאוהבות להתגנדר ולהתאפר.

כך למשל הספר "סלון היופי שלי" שמיועד לילדות צעירות במיוחד (החל מגיל 3), בגיל בו משחקים עדיין בבובות, מספר על ילדה שמאפרת את בובותיה מדי יום ובוחרת קו איפור שונה לכל בובה ובובה. אמא מלמדת אותה שבערב מורידים את האיפור, גם מהפנים של הבובות והיא, מבחינתה, מתכננת לפתוח יום אחד סלון יופי משלה.


הספר "האיפור שאני אוהבת", מיועד לילדות מגיל 5 ומעלה ומתאר בהומור רב ילדה דעתנית במיוחד, המחווה את דעתה על האיפור של נשים אותן היא מכירה ובהן היא נתקלת, ואילו הספר "שפתון הקסמים" שמיועד לילדות צעירות החל מגיל 4-5, עוסק בסיפורה של ילדה שמשחקת עם השפתונים של אמא ומנסה אותם על עצמה. בכל פעם שהיא מודדת צבע חדש של שפתון- מתרחש קסם והיא הופכת לדמות אחרת.

ויש גם ספר אחד על בנים! ויזל מספרת: "הייתי חייבת לכתוב אותו, הוא מתאר באופן מדוייק את התסכולים של הבן שלי ושל עוד ילדים אחרים, גם בנים וגם בנות". ואכן, הספר"הילד שהיתושים אוהבים" מתאר בהומור רב את תסכוליו של ילד, שמדי לילה נעקץ על ידי יתושים. ההורים מנסים להתקין לו בחדר מכשירים שיקטלו את החרקים המעצבנים, הוא נמרח במשחות שונות, אך ללא הועיל, עד שהפתרון מגיע מכיוון מפתיע במיוחד...

ומה הלאה? "יש לי בקנה עוד כמה ספרים, גם לקהל מבוגר יותר" מספרת ויזל, שבימים אלה עסוקה בשדרוגו של פורטל היופי "בי ביוטי", העתיד לעלות בקרוב בתצורתו החדשה. מה שבטוח הוא, שעל ספרי הילדים שלה עוד תשמעו בעתיד לא מעט ואם יש לכם ילדות שאוהבות להתגנדר או ילדים שנעקצים, הנה רעיון למתנת פסח שווה ומקורית במיוחד.

כל הספרים נמכרים במחיר 35 ₪ באתר "נטבוק", עוד ניתן להשיג באתר גרסה דיגיטלית של הספרים (ebook), גרסתDF  להדפסה במדפסת ביתית וגרסת שמע. אגב, שימו לב! לקוראי הבלוג שלי תוענק הנחה מיוחדת בסך 10% (!!!) כל שאתם צריכים לעשות כדי לקבל אותה, הוא להזין את הקוד הבא במהלך הרכישה: EAVKVNXB. תהנו!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails