יום חמישי, 20 באוגוסט 2015

מותג האיפור Lime Crime בצרות עם ה-FDA

מותג האיפור Lime Crime קיבל אזהרה מה-FDA (מינהל התרופות והמזון האמריקאי) בגלל השפתון הנוזלי המפורסם שלו - Velvetines Liquid Matte Lipstick בגוון Red Velvet. במכתב האזהרה, טוען ה-FDA כי מספר רכיבי צבע הנמצאים בשימוש בפורמולה אינם מאושרים לשימוש בשפתונים בארה"ב.



תווית הרכיבים של השפתון המדובר מצהירה, כי הוא מכיל Ferric Ferrocyanide (אשלגן המופק ע"י תגובה של ציאניד עם ברזל סולפט) ואולטרה-מרינים (פיגמנטים כחולים). אמנם רכיבי צבע אלו אושרו לשימוש חיצוני במוצרי קוסמטיקה, אבל לא בשפתונים מכיוון שהם באים במגע ישיר עם הפה. מוצרים המונחים על השפתיים יכולים להיספג ע"י קרומים ריריים בחלל הפה. אמנם שני הרכיבים הנ"ל אינם רעילים, אבל בהחלט יכולים ליצור גירוי חריף בשימוש בשפתונים.

Red Velvet (מקור התמונה)

בפנייתו למותג האיפור, דרש ה- FDA להסיר את אותם רכיבים בעייתיים מהשפתון, או לחילופין - להקנות לשפתון תווית רכיבים חדשה, במידה והפורמולה שלו אכן אינה מכילה אותם באמת.

בתגובה לפניית ה- FDA, פורסמה הצהרה באתר האינטרנט של Lime Crime, לפיה המותג נמצא ב"חילופי מסמכים" עם ה-FDA במטרה לספק להם הוכחות, שפורמולת שפתון ה- Velvetines אינה כוללת את אותם רכיבים בעייתיים. עוד נכתב בהצהרה, כי המותג בטוח שברגע שה-FDA יבחן את ההוכחות הנ"ל, יתברר כי מדובר פשוט בשגיאת תיוג והבעיה תיפתר לאלתר.

כזכור, מותג האיפור שהושק ב-2008 על-ידי Doe Deere, כבר עורר בעבר מספר מחלוקות בכמה מקרים שונים: בזמנו, סיווגו של המותג כטבעוני הוטל בספק, כאשר התברר שהוא משתמש בארגמן ושעוות דבורים – רכיבים שהוסרו לאחר מכן מכל מוצרי החברה. כמו כן, בתחילת השנה סבלה החברה מבעיות של דליפת מידע מאובטח ופרטי אשראי.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails