יום רביעי, 10 ביוני 2015

סקירה: PHYTO Phytokeratine Line

כפי ששמו מעיד עליו, מותג השיער הצרפתי PHYTO מייצר מוצרים לשיער על-בסיס רכיבים צמחיים בלבד. למעשה, הוא בין החלוצים שמשלב רכיבים צמחיים פעילים עם המדע המודרני ויוצר פורמולות בריאות יותר ובעיקר ידידותיות לסביבה, שיסייעו להחזיר לשיער את המראה היפה והזוהר יותר. יש לציין, שמוצרי המותג חביבים מאד על הרבה מכוכבות הוליווד וגם דוגמניות-על ששיערן עובר סוג של "התעללות" על מסלולי התצוגה.

סדרת Phytokeratine (פיטוקרטין) של המותג, מיועדת לשקם שיער פגום וקצוות מפוצלים ובין המוצרים בה ניתן למצוא שמפו, מסכה וסרום – את שלושתם קיבלתי להתנסות.



לפני שאביא בפניכם את חוות-דעתי על המוצרים, חשוב לי להבהיר, כי למיטב ידיעתי והבנתי, לא קיים מוצר שיכול לשפר את המצב של קצוות השיער כשהוא כבר מגיע לכדי התפצלות! ככל שהשיער גדל ומתארך, הקרום ההגנתי שמצפה אותו הולך ונשחק. זה קורה בעיקר כתוצאה מכל מיני תהליכים שהשיער עובר, כמו צביעה, החלקה ואפילו חפיפה, ניגוב, ייבוש וסירוק. כתוצאה מכך, השיער הופך להיות דק יותר, עייף וחסר ברק והקצוות שלו מתחילים להתפצל. הפתרון הטוב ביותר במקרה כזה הוא, כמובן, לגזור מידי פעם את הקצוות המפוצלים ובמקביל לשמור בצורה נכונה על השיער כדי להאט את קצב השחיקה שלו. בחירה במוצרים מתאימים לסוג השיער יכולה מאד לסייע לשמירה על שיער בריא והגנה עליו.

כאמור, סדרת פיטוקרטין מבוססת בעיקרה על רכיבים צמחיים, המיועדים לבנות מחדש את סיב השערה, למלא אותה, להעשיר אותה בלחות ולהגן עליה. על-פי הצהרת המותג, אין במוצרים שלו פרבנים או חומרי SLS כימיקליים כלשהם – הכל ממקורות טבעיים בלבד. אגב, על-פי שם הסדרה ניתן להבין שהיא מתאימה גם לשיער שעבר החלקה.

אמנם אין לי קצוות מפוצלים בשיער, אבל השיער שלי נחשב לפגום היות והוא עובר תהליך צביעה לפחות פעם בחודש ויש לו, בנוסף, "עבר" של גוונים ועוד שאר מרעין בישין. במהלך השנים הוא גם הפך להיות דק ודיי חלש, כך ששמחתי לנסות את המוצרים שבסדרת פיטוקרטין.

פיטוקרטין שמפו
השמפו מיועד לנקות את הקרקפת בעדינות ובמקביל לטפל ולטפח אותו.


פורמולת השמפו מכילה רכיבים כמו קרטין בוטני לבניה וחיזוק של סיב השערה, חומצה היאלורונית מעניקה לשיער את הלחות החסרה לו ולוכדת אותה בפנים, סרמידים המופקים מסובין אורז ממלאים את מבנה השערה ומחליקים את פני השטח שלה ותמצית רימונים מגנה עליה מפני רדיקלים חופשיים וגורמי סטרס חיצוניים. כמו כן, מכילה פורמולת השמפו תמצית של צמח אמנון ותמר בריכוז גבוה (43%), הידוע כרכיב המטפל בבעיות עור ומונע אותן.



השמפו מגיע במיכל אלומיניום קשיח, הניתן למיחזור וידידותי לסביבה. למרות שאני בעד איכות הסביבה, הייתי מעדיפה את השמפו שלי בבקבוק פלסטיק לחיץ שיאפשר להוציא ממנו חומר בקלות רבה יותר. נקודה נוספת ראויה לאיזכור, היא שהכמות של השמפו המצויה בתוך הבקבוק (200 מ"ל) הינה כמות קטנה יחסית ביחס לשמפואים אחרים המוצעים בשוק, שמגיעים בדרך-כלל בגדלים של 300-400 מ"ל.


המרקם של השמפו חלבי, דיי נוזלי, ויש לו ניחוח עדין. כדי להרגיש שהשמפו שלי באמת עושה את העבודה (גם אם ההרגשה היא "פסיכולוגית" בלבד), אני צריכה לחוש את הקצף שהוא יוצר על השיער. בדרך כלל, על ההקצפה של מוצרים אחראי ה-SLS – רכיב ניקוי המפרק שומנים ויוצר קצף, המוכר כחומר הגורם לגירויים ואפילו מסרטן (ברמות ריכוז מסויימות). בשמפו של PHYTO משתמשים ב-SLS המופק משמן קוקוס, שאינו מזיק לבריאות אבל גם מקציף פחות משמפו "רגיל". כדי שהשמפו יקציף בצורה מספקת, על השיער להיות רטוב מאד-מאד.


על-פי ההוראות שעל אריזת השמפו מומלץ לחפוף פעמיים את השיער, כשבפעם השניה יש להשאיר את השמפו על השיער למשך 2-3 דקות ואז לשטוף. בזמנים לחוצים הרשיתי לעצמי לדלג על שלב החפיפה הנוסף ועדיין השיער שלי הרגיש לי נקי ונעים.

פיטוקרטין מסכה
מסכת השיער בסדרת פיטוקרטין היא, למעשה, טיפול אינטנסיבי שפותח במיוחד כדי לסייע לשחזר ולבנות מחדש את סיב השערה והמעטפת שלה.



פורמולת המסכה כוללת בעיקרון רכיבים דומים לאלו שבשמפו.


המסכה מגיעה בתוך קופסת פלסטיק עגולה עם מכסה כסוף. בפתיחה הראשונית של האריזה, מתגלה מתחת למכסה גם סגירה הרמטית של נייר אלומיניום שמקנה למוצר תחושה היגיינית יותר.


המרקם של המסכה הינו סמיך ודרושה כמות קטנה של חומר כדי לעטוף את רוב השיער החפוף. בחברה ממליצים להשתמש בכמות גדולה יותר במקרה של שיער יבש מאוד, כמו גם להשאיר את המסכה על השיער לזמן של לפחות 10 דקות (במקום 3-5 דקות במקרה של שיער רגיל).


בגלל המרקם הדיי סמיך של המסכה, זה מרגיש כאילו לוקח יותר זמן לשטוף אותה. אבל מייד לאחר מכן השיער הופך להיות רך, חלק ומאד נעים. בנוסף, השיער מקבל נפח משמעותי יותר – לא רק מבחינת המראה, אלא גם מבחינת התחושה במגע. גם לאחר הייבוש ועיצוב השיער, המראה המתקבל הינו של שיער מלא ורך.
שכחתי לציין גם את הריח הנעים מאד של המסכה, שנשאר על השיער גם הרבה אחרי השימוש בה.

פיטוקרטין סרום
אותם רכיבי טיפול וטיפוח שנמצאים בשמפו ובמסכה נמצאים גם בסרום שבסדרה, כשאליהם מצטרפים גם חלבוני משי ושמן דקל ברזילאי. שני רכיבים אלו מעניקים לשיער את הגימור המשיי שלו בסוף התהליך של הייבוש והעיצוב.




הסרום מגיע בבקבוק משאבה לחיץ.


המרקם של הסרום הינו ג'ל-קרמי בעל גוון חלבי ונדרשות כ- 2-3 לחיצות על המשאבה כדי לקבל כמות מספקת לשימוש. את החומר מורחים בעיקר על קצות השיער ואת השאריות ניתן למרוח גם על אורך השיער. לדברי החברה, ניתן להשתמש בו על שיער לח או יבש, אבל שמתי לב שעל שיער לח האפקט הרבה יותר משמעותי.


אחרי הייבוש והעיצוב השיער שומר על הרכות שלו, מקבל ברק וגם נראה שיש בו פחות 'פריזים' מבדרך כלל.

לסיכום, הופתעתי מאד לטובה מהשיפור שבמראה השיער שלי- הוא קיבל מראה בריא יותר ובעיקר נפח משמעותי ורכות. חבל רק שהמוצרים יחסית יקרים, אבל לא יותר מסדרות טיפוליות אחרות שנמכרות בסלוני שיער מקצועיים.

את מוצרי PHYTO ניתן להשיג באמצעות אתר מדי-לינק ובגלל שאתם קוראיי הבלוג שלי, תוכלו לקבל גם הנחה בגובה 5% בהזנת הקוד הבא: BLOG5ML על כל המוצרים הנמכרים באתר.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails