יום ראשון, 21 באפריל 2013

על אופנה וניחוחות והקשר שביניהם

בשנים האחרונות הפך הבושם להיות אביזר הכרחי להשלמת המראה, או לפחות כך השכילו להבין מזמן מעצבי האופנה המובילים בעולם – השקת הקולקציה שלהם לא תהיה מושלמת אם לא יצוּוָת אליה ניחוח חדש. מכאן, מן הסתם, הגיע גם המושג "ללבוש בושם".



ב-1911 היה זה המעצב הצרפתי הנודע פול פוארה שהשיק לראשונה בושם שקוּשר באופן ישיר לבית האופנה שלו. 10 שנים לאחר מכן, קוקו שאנל עשתה היסטוריה עם הבושם האייקוני שלה – "שאנל 5", שממשיך לככב עד היום בראש מצעדי מכירות הבשמים. ההצלחה המסחררת של "שאנל 5", הביאה שורה של בתי אופנה יוקרתיים אחרים להשקת ניחוחות משלהם, כמו קארל לגרפלד, מיסוני, ורסצ'ה, פראדה, גוצ'י, ברברי ועוד רבים אחרים.

כל אחד מהמותגים המובילים הללו בנה אימפריה של ניחוחות הבנויה על ההנחה, שאם הלקוחות אולי לא יכולים להרשות לעצמם לרכוש אצלם את הבגדים שלהם, הם בוודאי יוכלו להרשות לעצמם לקנות את הבשמים שלהם. במילים אחרות, ניחוחות הם מיידיים וברורים ומחוברים עם רגשות, מצבי-רוח וזכרונות ולכן אם למשל לקוחה לא יכולה להרשות לעצמה לרכוש זוג נעליים של ג'ימי צ'ו, היא יכולה להשתמש בבושם שלו כנקודת כניסה לעולם תוויות היוקרה.

אגב, בושם של מעצב יכול להוות גם הזדמנות עבורו לבטא את ערכי הליבה וה-DNA של המותג שלו באופן אינטימי, אישי ורגשי יותר.

ריכזתי עבורכם כמה בשמי מעצבים חדשים שהושקו לאחרונה בארצינו:

בשמי נשים

GUERLAIN La Petite Robe Noire E.D.T
LA PETITE ROBE NOIRE שהושק באוגוסט שנה שעברה, זכה לפני כשבוע ימים בלא פחות מ-4 פרסי FIFI – טקס האוסקר השנתי של הבשמים שהתקיים בפריז, ביניהם פרס הבושם הטוב ביותר של השנה והפרסומת המוצלחת ביותר.
כעת מושק הבושם בגרסת או דה טואלט קלילה יותר, הכוללת תווים רעננים פרחוניים של ורדים, יסמין, פריחת התפוז לצד תווים פירותיים עסיסיים של דובדבן שחור, תפוחים ואוכמניות, כשאת אקורד הסיום נותן ענבר לבן.
הבקבוק זהה בצורתו לזה בגרסה המקורית, אבל הזכוכית בגוון ורוד פודרתי עם צללית של שמלת סטרפלס שחורה, מהודקת בחגורה ורודה דקה.
מוצע בשני גדלים: 50 מ"ל אד"ט (547 ₪) ו-100 מ"ל אד"ט (778 ₪).


bebe Wishes & Dreams
בושם המיועד לנשים צעירות, שנוצר בהשראת היופי הנצחי שרבות חולמות עליו. מדובר בניחוח מתוחכם אך יחד עם זאת שובב וסקסי.
הניחוח פותח בתווים עסיסיים של ברגמונט, פרזיה קורלי ואגס צרפתי. ליבו- פרחים חושניים כמו יסמין וסיגלית פראית, כאשר תווים עשירים של עצים אקזוטיים, מאסק ופטצ'ולי מותירים שובל ניחוחות עוצמתי.
הבושם מוגש בבקבוק בגוון שמפניה מעוטר באבני קריסטל, עם פקק מוזהב המעוצב כסמל האינסוף.
מוצע בשני גדלים: 50 מ"ל אד"פ (149 ₪) ו- 100 מ"ל אד"פ (249 ₪).


JIMMY CHOO Flash
ניחוח רענן אך דומיננטי, המבוסס על תווי פריחה לבנה מתובלים בפלפל ורוד, תותים ומנדרינה. התווים העציים והפודרתיים שבבסיסו מוסיפים לו חושניות רבה.
הבקבוק של הבושם יוצר משחק מעניין עם האור בגוון סגול חיוור – רמז להבזקי הפפרצ'י במועדוני הלילה המגניבים, בעוד הפקק דמוי היהלום מעניק לו תחושה יוקרתית. האריזה החיצונית המנצנצת משקפת את הרוח התוססת של הניחוח.
מוצע בשני גדלים: 60 מ"ל אד"ט (341 ₪) ו-100 מ"ל אד"ט (472 ₪).



ISSEY MIYAKE Pleats Please
ניחוח המהווה מחווה לבד הקפלים – הפליסה, שיצר המעצב היפני ב-1993, שקולקציות שלמות נבנו סביבו. כמו הבד, גם הניחוח משדר רגש של חופש ותנועתיות עם הרבה שמחת חיים. הניחוח פותח בתווים קופצניים של פרי הנַאשִי (הכלאה בין אגס לתפוח), אליהם מצטרפים תווים פרחוניים של אדמונית, אפונה ריחנית ואינדול בשרני, בעוד תווי הבסיס שופעים נעימות וחמימות של ניחוחות עציים, פאצ'ולי ווניל מתוק.
גם הבקבוק, כמו בד הפליסה, עשוי מארג של פאות, חלקן שקועות, חלקן מובלטות. גווני הורוד והכתום שעל האריזה החיצונית מוסיפים לו עליזות ועליצות.
מוצע בשני גדלים: 50 מ"ל אד"ט (249 ₪) ו- 100 מ"ל אד"ט (349 ₪).


CHLOÉ See by chloe
בושם פרחוני-פירותי, אלגנטי ואנרגטי, המתכתב עם הקולקציה העירונית והשובבה שעיצבה מעצבת הבית הבריטית של המותג, קלייר וויט קלר, תחת אותו השם.
הניחוח כולל תווים של ברגמוט, תמציות חמצמצות, פריחת תפוח, יסמין, סנדלווד, וניל ומאסק.
הבושם מגיע בקבוק  מעוצב בקפלי זכוכית, העומד של שלוש רגלים קטנות. את הבקבוק חותם פקק כסוף, אזוק בטבעת עם לוגו באדום-קורל.
מוצע בשני גדלים: 50 מ"ל אד"ט (423 ₪) ו-75 מ"ל אד"ט (544 ₪).


VIKTOR&ROLF Flowerbomb
צמד המעצבים ההולנדי ויקטור ורולף מגישים ניחוח המהווה פצצה ריחנית עם תווים רעננים ומתוקים של תה, ברגמונט, יסמין סמבק, תפוז, סחלב קטליה, פרזיה ורד סנטיפוליה ופטצ'ולי.
הבושם מוגש בבקבוק מעוצב בצורת יהלום בעל פאות רבות ופקק אלגנטי בזהב ורוד, כמו תכשיט יוקרתי.
הניחוח מוצע בגרסת או דה פרפיום ואו דה טואלט:
50 מ"ל אד"פ (430 ₪) ו- 100מ"ל אד"פ (560 ₪)
50 מ"ל אד"ט (390 ₪) ו- 100 מ"ל אד"ט (500 ₪)



בשמי גברים

VIKTOR&ROLF Spicebomb
הבושם הגברי הטוב ביותר של השנה, שנבחר לפני כשבוע ימים על-ידי ארגון
FIFI באירוע האוסקר השנתי של הבשמים!
מדובר בניחוח הגברי המקביל לבושם הנשי Flowerbomb שיצרו צמד המעצבים ההולנדי. זהו ניחוח אוריינטלי-עצי מאד מתובל, עם תווים של צ'ילי, זעפרן, עור, טבק ווטיבר לצד ברגמונט, אשכולית ופלפל ורוד.
הבושם מגיע בבקבוק מעוצב בצורת רימון יד, כאשר על הנצרה שלו מוטבע לוגו המותג.
מחיר: 420 ₪ ל-90 מ"ל.


BVLGARI Man Extreme
בושם שנוצר בהשראת התקופה הרומית ומיועד לגבר הכריזמטי והאקסטרימי. הניחוח, משלב רעננות ים תיכונית לצד ניחוחות עציים ומודרניים המשדרים עוצמה ותעוזה. כולל בין השאר תווים של אשכולית ורודה, תפוז ברגמוט, פרזיה לבנה, קרדמון גוואטמלי, עץ בלזה, וטיוור ועוד.
הבקבוק גברי במהותו, בעל מראה מתכתי חדשני בצבעי כסף ואבן צפחה.
מוצע בגודל של 100 מ"ל אד"ט (299 ₪).




JEAN PAUL GAULTIER Le Beau Male
בושם רענן קריר ועוצמתי, אך יחד עם זאת חושני וחדשני, הכולל קוקטייל עז של מנטה, לענה ולבנדר בשילוב של מושק – כמו טיפה קפואה על גוף לוהט.
הבושם ארוז בפחית האייקונית של המותג, כשהיא עטויה בקרח מגנטי כחול עליו כתוב שם הבושם בכתב יד בתוך אדי קיטור. הבקבוק עצמו מעוצב בצורה המסורתית של גוף גבר בגוון לבן בוהק עם רצועות כחולות בפלג הגוף העליון.
מוצע במחיר השקה מיוחד- 279 ₪ בלבד (מחיר רגיל- 525 ₪).


VERSACE Eros
בושם שנוצר בהשראת המיתולוגיה היוונית ונושא את שם אל האהבה- ארוס, בנה של אפרודיטה. מדובר בניחוח עציי רענן עם קורטוב אוריינטלי. בהרכב שלו ניתן למצוא שמן מנטה בשילוב תפוח ירוק ולימון איטלקי המחוממים באמצעות פולי טונקה עם ענבר אפור ונצואלי, פרחי גרניום ווניל.
הבקבוק בגוון טורקיז כהה ודומיננטי, מעוטר בראש של מדוזה (הסמל של בית ורסצ'ה) במרכזו ועל הפקק שלו.
מחיר: 590 ₪ ל-100 מ"ל אד"ט.


את הבשמים החדשים ניתן להשיג ברשתות הפארם ברחבי הארץ.


תגובה 1:

  1. מלבד ורסצ'ה שלא הרחתי, הצגת פה נבחרת נאה ביותר.
    ויקטור ורולף בהחלט בומבה של בשמים ואני והשותף, מתיזים בלי רחם.

    השבמחק

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails