יום רביעי, 26 בדצמבר 2012

חורף קר ועור חלק ללא שיער

הסרת שיער מיותר מהגוף הפכה להיות חלק משגרת הטיפוח של נשים וגברים רבים, המבקשים לעצמם מראה נקי ואסתטי יותר. הסרת השיער נעשית בדרכים שונות: גילוח, מריטה, שעוות, משחות וכיוצ"ב – שיטות המחזיקות מעמד, בדרך-כלל, לטווח קצר בלבד ויש להודות כי ברוב המקרים התהליך עצמו גם דיי כואב ולא נעים. 

צילום: Kennosuke | Dreamstime.com
בשלושת העשורים האחרונים, ההתפתחות הטכנולוגית הביאה לשינויים ופיתוחים מרחיקי לכת בתחום, ולשוק נכנסו שיטות נוספות להסרת שיער, המסייעות להיפטר מהשיער צמיתות בצורה קלה ונעימה. שיטות אלו גורמות להרס שורש השערה (הפפילה), השיער הופך להיות דליל מאד מבחינת עובי וצפיפות, עד למצב בו העור חלק ונטול שיער. כמובן, את השיטה חשוב מאד להתאים לנתוני המטופל עצמו (צבע עור ושיער, סוג, היסטוריה רפואית וכו'). בין השיטות המובילות בתחום ניתן למצוא:

האלקטרוליזה (מחט חשמלית, אפילציה) – טיפול הנעשה ע"י קוסמטיקאית או מי שהוכשרה לטפל בדרך זו. בשיטה זו מוחדרת מחט חשמלית לזקיק השערה, השולחת פולסים חשמליים לשורש השערה ופוגעת בה. אם תהיה שוב צמיחה היא תהיה מאוד חלשה. לרוב, יש צורך לחזור על אותו זקיק בין 1-3 טיפולים עד שהשערה הזו לא תצמח יותר.

הפוטו-אפילציה ("אינפרה") IPL – עובד על עיקרון הלייזר, שכן משתמש באור בעוצמה חזקה להשמדה של שורש השערה. יחד עם זאת, השיטה עובדת על גלים ארוכים יותר ולכן פחות ממוקדת. מתאים גם לשיער עדין ולא רק שחור, אבל לא כולם מתאימים לטיפול ב-IPL.

elōs - טכניקת טיפול המשלבת שימוש באנרגיית אור וגלי רדיו. שיטה זו פותחה מתוך מחשבה לבצע הסרת שיער בקרב בעלי גוון עור כהה, באמצעות הפחתת השימוש באנרגיית האור. הטיפול מביא למעשה להרס שורש השערה באמצעות חימום דרך גלי רדיו (RF) ושימוש מופחת באנרגית האור – דבר שהוריד משמעותית את תופעות הלוואי, שכן גלי הרדיו אינם נבלעים על ידי הפיגמנט. שיטת elōs מאפשרת שימוש גם בקרב אנשים בעלי גוון עור כהה ויושמה אף לאחרונה במכשור ביתי להפחתת שיער לצמיתות - me.   

שיטה פופולארית נוספת בה אתמקד בפוסט זה, הינה שיטת הסרת שיער בלייזר. בשיטה זו קרן לייזר "פוגעת" בשערה באופן סלקטיבי ובכך גורמת להפסקת הצמיחה. זוהי שיטה יעילה ובטוחה, המוכיחה את עצמה כבר שני עשורים:


מי מתאים להסרת שיער בלייזר?
המתאימים ביותר לטיפול לייזר הנם בעלי העור הבהיר עם שיער כהה, אם כי כיום עם התקדמות הטכנולוגיות, ניתן לטפל בכל גווני העור (אפילו בעור שזוף) - תלוי בטכנולוגיה ובמיומנות המטפל.

יתרונות:
בטיחותי - לא נמצא כל קשר בין טיפולי הסרת שיער בלייזר ומחלות ממאירות כלשהן (הלייזר נמצא בשימוש מסחרי מ-1997).     
אפקטיבי - מתבסס על עקרון ה-פוטו תרמוליסיס: אור הלייזר "נבלע" ע"י המלנין בשערה באופן סלקטיבי והופך לחום המביא ל"חיסול" השורש. השיטה מצריכה מס' טיפולים (לרוב בין 6-12 טיפולים) עד למצב בו השיער לא יצמח יותר או מאידך תהיה צמיחה מאוד דלילה ובהירה. בנוסף, כיוון שאלפי זקיקים מטופלים בטיפול אחד, ניתן לטפל בשטחים גדולים (רגליים, גב, ידיים) באופן אפקטיבי ויעיל.
לא פולשני -  לא מצריך מחטים או כימיקלים.

חסרונות:
התאמה - לא כל אחד מתאים! ההתאמה צריכה להיעשות על ידי צבע וסוג השיער והעור. כהים מדי לא ייהנו מכל סוגי הטיפולים או מתוצאות טובות, קל וחומר אנשים בהירים עם שיער ללא פיגמנט, כגון אדומי שיער או בלונד.
תגובות בין טיפולים - כמו בכל טיפול רפואי או קוסמטי, יהיו כאלה שיסבלו מתופעות לאחר הטיפול, רובן חולפות במהרה ואינן בלתי הפיכות. קיימים מקרים מעטים של תגובה בלתי הפיכה כגון צמיחת יתר, בשל חימום זקיקים שהיו רדומים באזורים הורמונליים (פאות ופנים אצל נשים, גב וכתפיים אצל גברים צעירים).
כוויות היפר והיפו פיגמנטציה - לפעמים במהלך הטיפול, חווה המטופל צריבות, אדמומיות ייתר וכוויות, אשר יהפכו לגלדים ולאחר מכן לכתמי פיגמנטציה, כהים או בהירים, ע"פ רוב מצב זה הפיך.
אין תגובה - אחוז מסוים מן האוכלוסייה לא יגיבו לטיפולים מסוג זה, מצב מאכזב אולם לא פוגע.

לאחרונה, נכנס לשוק מכשיר לייזר חדש להסרת שיער לצמיתות, המתקדם מסוגו בעולם כולו – ה-Gentle Lase PRO. מדובר במכשיר דור חדש מבית היוצר של חברת "סינרון קנדלה", המכוון קרן לייזר ישירות לזקיק השערה וגורם להרס שלה מבלי לפגוע ברקמה הסובבת אותה. למכשיר זה יתרונות חדשים ומשמעותיים:
הסרת שיער בלייזר ללא כאבים - באמצעות DCD- מערכת קירור דינמית (מוגנת פטנט), המתיזה באופן מבוקר תרסיס קירור בפרקי זמן קבועים מראש לפני פולס הלייזר ולאחריו. 
קיצור תהליך הסרת שיער - מהירות הפולסים של מכשיר זה מאפשרת קיצור מספר הטיפולים בכל סדרה, וקיצור משך כל טיפול. 
הסרת שיער לכל סוגי השיער וגווני העור - המכשיר מאפשר הסרת שיער יעילה ובטוחה עבור רוב סוגי השיער וכל גווני העור, כולל עור שזוף.


חשוב לציין, כי הטיפולים ב"ג'נטל לייז פרו" ניתנים במכונים בפיקוח רפואי בלבד, כגון: רשת "CARE" שרותי רפואה ואחרים. למכשיר אישור FDA, CE, ומשרד הבריאות הישראלי.

אגב, החורף הוא העונה המומלצת לביצוע פעולת הסרת שיער לצמיתות בלייזר - מזג האוויר הנוח לטיפולים וחשיפה מועטת לשמש הופכים אותו לאידיאלי להתחיל בתהליך. יחד עם זאת, ישנם מספר כללי בטיחות אותם יש לנקוט לפני הטיפול ובמהלכו:
- העור צריך להיות נקי ומגולח, רצוי מיום קודם
- אין לבצע מריטת שיער כ-3 שבועות לפני טיפול לייזר
- המידה המומלצת הנה ע"פ רוב 6-10 טיפולים.
- המתנה של 6-8 שבועות בין הטיפולים (4 שבועות בפנים).

תגובה 1:

  1. בכל האתרים המקצועיים כמו בימי שמסבירים על הסרות שיער בלייזר מחירים רושמים שלא טוב לבצע הסרת שיער בלייזר וללכת לים זה נכון?

    השבמחק

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails