יום רביעי, 27 ביוני 2012

Shiseido חוגגת יום-הולדת 140 (כולל הצצה לסתיו 2012)



שיסיידו, מותג האיפור והטיפוח היפני, חוגג השנה 140 שנה להיווסדו ומציין את המאורע בהשקת מספר מוצרים מיוחדים.

שיסיידו, מותג האיפור והקוסמטיקה היוקרתי, החל את דרכו למעשה כבית מרקחת ביפן בשנת 1872, כאשר ארינובו פוקוהארה – רוקח מצליח בחיל הים, התפטר ממשרתו ופתח את בית המרקחת הראשון בסגנון מערבי. בכך קיווה לתרום לחברה היפנית מהידע הרב שלו בתחום הבריאות והרפואה הציבורית.


לתחום הקוסמטיקה נכנסה "שיסיידו" לראשונה ב-1897, כשהשיקה את Eudermine ("יודרמיין") – תחליב הלחות הראשון שפותח על-בסיס פורמולת רוקחות. הפורמולה הנ"ל פותחה על-ידי נאגאיושי נאגאי (1845-1929), דוקטור לרוקחות ו"אבי הרוקחות המודרנית ביפן", שהיה חברו הקרוב של ארינובו.

התחליב באריזה המקורית

אגב, התחליב ה- Eudermine משווק בהצלחה עד היום, אם כי האריזה כבר שונתה מספר פעמים! מדובר בתחליב הדואג לשמור על רמות הלחות של העור בהתאם לשינויי האקלים הסביבתיים. לכבוד חגיגות 140 השנה למותג, השיקה "שיסיידו" מהדורה מיוחדת ומוגבלת של התחליב באריזה כמעט זהה לזו המקורית מ-1897.

התחליב במהדורה המוגבלת

פריט נוסף שיושק לכבוד המאורע הינו פודרת הקמליה:


פרח הקמליה מהווה חלק חשוב בתרבות של המותג – למעשה, הוא היה הפרח האהוב ביותר על הנשיא הראשון של החברה, שינזו פוקהארה. הלוגו הראשון בצורת פרח הקמליה הופיע ב-1916, אחרי ששינזו בעצמו עיצב את האב טיפוס שלו. כיוון הפריחה של הפרח כלפי מעלה מסמל שאיפה, בעוד שבכיוון מטה הוא מייצג צניעות. הרעיון הוא שעל-ידי איזון בין שתי מעלות אלו מבפנים, האדם יכול להשיג יופי אמיתי באמת.

הסימן המסחרי של המותג

הפודרה שתושק במהדורה מוגבלת באוקטובר 2012, מורכבת משלושה גוונים שונים של ורוד: Petal Pink, Rich Rose ו- Cool Platinum. הטקסטורה שלה חלקה ואיכותית והיא מעניקה תחושה קטיפתית ולחותית לעור. ניתן להשתמש בגוונים בנפרד, כסומק או כהיילייטר, או בכולם יחדיו ליצירת מיגוון לוקים אקזוטיים.
הפודרה מעוצבת (מבפנים ומבחוץ) בדוגמת פרח הקמיליה והיא באה לייצג את הידע ההולך ומתפתח, כיום ומתמיד, של שיסיידו שנבנה על-סמך ההיסטוריה הארוכה שלה שנמשכה 140 שנה.





אגב, זו הזדמנות נפלאה להציץ גם לעוד מוצרים חדשים שיציע המותג בסתיו הקרוב:

אחד מהם הוא ה- Radiant Lifting Foundation – מייקאפ חדש המשתמש בטכנולוגיה אופטית כדי להשפיע על קרני האור. טכנולוגיה זו מאירה איזורים מוצללים ושוטפת את העור בזוהר צעיר וקורן. השימוש בטכנולוגיה זו דומה לשימוש ברפלקטור מחזיר אור בצילומים – הצללים נעלמים מייד והעור נראה זוהר, מוצק ומלא יותר.
המרקם של המייקאפ החדש הינו קליל וחלק והוא אינו מורגש על העור. בנוסף, הוא מטשטש נקבוביות וקמטוטים ומעניק לעור גמישות.
המייקאפ יוצע ב-6 גוונים שונים.



בסתיו המותג ישיק גם סדרת שפתונים חדשה בשם Lacquer Rouge. הסדרה נוצרה בהשראת אמנות הלכה היפנית: עבודות יד יפניות מסורתיות מצופות בלכה החלו להיות נפוצות בעולם במהלך עידן התגליות (תחילת המאה ה-15 עד תחילת המאה ה-17) וזכו להערכה רבה, במיוחד באירופה. כדי לפתח שפתון דמוי לכה אמיתי, בדקו בשיסיידו את כל התהליכים המסורתיים בהם משתמשים באמנות הלכה. בדיוק כמו שטכניקות אלו מאפשרות ללכה להוסיף חלקות, צבע וברק לעץ, פיתחו בחברה פורמולה נוזלית מיוחדת שתעשה את אותה העבודה, אבל על השפתיים.


התוצאה – שפתון מודרני לחלוטין במרקם נוזלי ובגימור דמוי לכה, המעניק לשפתיים מראה חושני במשיחה אחת. בנוסף, השפתיים נהנות מתועלות טיפוח שונות כמו לחות לשעות ארוכות ושפתיים חלקות ומלאות, לצד גוון עמוק ואטום וברק עשיר.
הסדרה כוללת 12 שפתונים.



עושה רושם שהסתיו בשיסיידו הולך להיות חם. מה אתן חושבות?


3 תגובות:

  1. WOW! זה צריך להיות מעניין

    השבמחק
  2. כל כך אוהבת את המותג הזה ויש לי כל כך הרבה מוצרים שווים שלו. חידשתי לי חלקית בעניין ההיסטוריה שלו ותודה לך על כך :)

    השבמחק
    תשובות
    1. גם אני מאד אוהבת את המוצרים של "שיסיידו" ויש לי כמה מהם שאני לא מוכנה לוותר עליהם כמו למשל האייליינר בטוש שלהם (א-ל-י-פ-ו-ת), הסומק ה"לבן" להארות, המייקאפים ועוד ועוד.
      לגבי ההיסטוריה של המותג, גם אני הופתעתי מהחומר שקראתי בנושא ומפאת "קוצר היריעה" השמטתי הרבה פרטים בפוסט הזה. אחד מהם שבטח תופתעי לגלות, שלמותג היתה גם מעין מסעדה יוקרתית המבוססת על המטבח הצרפתי. עוד קוריוז מעניין, שאת דיילות היופי של המותג היו בוחרים באמצעות תחרות שנקראה "מיס שיסיידו", כשהנבחרות הסופיות היו מעלות מופע שבמהלכו הדגימו שימוש במוצרים ולאחריו היו מעניקות יעוץ אישי לצופות :)

      מחק

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails