יום שני, 23 באפריל 2012

זהירות, קרינה!

האביב כבר כאן ואוטוטו גם יגיע הקיץ, מה שאומר שהשמש כבר תופסת מקום של קבע בשמים ואנו חייבים להיערך בהתאם כדי להגן על עורנו מפני קרניה המזיקות. אבל האם אנחנו באמת יודעים כיצד לעשות זאת?
לכבוד פתיחתה הרשמית של עונת הרחצה (שזה ממש היום), הכנתי עבורכם פוסט מקיף במיוחד על רוב תכשירי ההגנה הקיימים בשוק, אבל לפני כן – כמה עובדות חשובות שכדאי לדעת לפני החשיפה לשמש:

3867zw3vvt7rsrצילום: Graeme Weatherston

האם הגנה מהשמש באמת הכרחית?

קרני השמש מזיקות לעור, נקודה !!!
למעשה, שיעורי התחלואה בסרטן העור בקרב האוכלוסייה בישראל הם מהגבוהים בעולם המערבי. אמנם המודעות לסכנת החשיפה לשמש עלתה בשנים האחרונות ואפשר לומר שאנחנו דואגים באחריות (יחסית) בסביבת הים והבריכה, אבל לצערי לא כך בשגרת היום-יום שלנו. חשוב לציין גם, שקרני השמש אחראיות ב-90% להזדקנות מוקדמת של העור (הופעת קמטים, סימני פיגמנטציה וכיוצ"ב) – גורם שמשום מה מדאיג אותנו יותר.
רבים אינם יודעים שקרינת ה-UVA (הקרינה המזיקה ביותר) יכולה להזיק גם בחורף והיא אף מצליחה לחדור זכוכית. החשיפה לשמש היא בעצם סיכון מצטבר, בדיוק כמו אלכוהול או עישון, ולרוב אין לה השפעה באופן ישיר. שימוש קבוע בקרם הגנה במהלך 18 השנים הראשונות לחיינו, יכול למזער מאד את הסיכוי להיפגע.
כדאי לדעת: באתר השירות המטאורולוגי תוכלו למצוא טבלה יומית, המפרטת את רמת קרינה ה-UV לאורך שעות היממה.

באיזו הגנה עלינו לבחור?

אם אין לכם עור בהיר במיוחד ו/או אינכם סובלים משומות יתר בגוף, אפשר להשתמש ב-15SPF או 30SPF (גם בחורף וגם בקיץ) ולשלב אותו עם קרם המכיל נוגדי חימצון. בקיץ כדאי לחזור על המריחה לעיתים תכופות יותר. לידיעתכם, אם יש לכם קרם הגנה טוב ואתם מורחים אותו כהלכה, מקדם הגנה 15SPF יעניק לכם 94% הגנה ומ-30SPF תקבלו 97% הגנה מהשמש. חשוב גם לדעת: אף מסנן לא יתן לכם הגנה של 100%! המסננים הגבוהים ביותר הם גם כאלו שבדרך כלל לא נוח להשתמש בהם – הם מכבידים על העור והם גם מכילים רכיבים נוספים שעלולים להוביל לבעיות אחרות.

18344bcae5ehmnx צילום: Michal Marcol

כיצד להתמרח?

יותר חשוב מגובה מסנן הקרינה היא הדרך בה משתמשים בו. תתפלאו בוודאי לגלות, שעל-פי מחקרים שנעשו עולה שאנשים שהשתמשו במסננים גבוהים יותר היו בעלי סיכון מעט גבוה יותר לחלות בסרטן עור, מאשר כאלו שהשתמשו במסננים נמוכים יותר. הסיבה לכך, היא התדירות הנמוכה יותר של ההתמרחות בקרם ההגנה וצורת השימוש בו.
אל תטעו לחשוב שקרם ההגנה יגן עליכם למשך כל היום. כדי שהוא באמת יהיה אפקטיבי, צריך לחזור על הפעולה בערך כל שעתיים-שלוש, מאחר והיעילות שלו הולכת ופוחתת מרגע המריחה – משתנה התלוי בסוג העור של המשתמש, חוזק קרני השמש והפעילות של המשתמש.
כדי לקבל הגנת SPF אפקטיבית, יש למרוח 2 מ"ג קרם הגנה על כל 2 ס"מ עור – שזה בערך 1/2 כפית חומר לפנים, כאשר לידיים ולרגליים תזדקקו לכמות של כ-4 כפיות, ולפלג הגוף העליון (מלפנים ומאחור) לעוד 2 כפיות. מריחה של כמות מופחתת מזו המומלצת, תגרום לפגיעה ברמת ההגנה, אפילו אם תשתמשו ב-50SPF !!!

מייקאפ/קרם לחות עם SPF או מוצר הגנה נפרד?

למרות שמוצרי טיפוח כמו קרם לחות או מייקאפ מכילים בתוכם מסנני קרינה ברמה זו או אחרת, עדיין עדיף להשתמש בנוסף בקרם הגנה נפרד:
כמות מוצרי הטיפוח שאותה אנו מניחים על הפנים לא תהיה מספיק עבה כדי להגן בצורה טובה על עור פנינו. נכון שאנו יכולים להרשות לעצמנו לשים כמות גדולה יותר של קרם לחות עם מסנן קרינה, אבל הבעיה היא שהוא לרוב מכיל גם חומרים פעילים אחרים שלא תמיד משתלבים היטב עם מסנני הקרינה שבתוכו.
אם אתם חוששים מכמות עודפת של קרמים על הפנים או מגירויים ותופעות אלרגיה מכמות גדולה מידי של מסנני קרינה (אלו שבמוצר הטיפוח יחד עם אלו שבקרם ההגנה), לפחות בקיץ העדיפו להשתמש בשעות היום בקרם הגנה ובלילה תוכלו להשלים את פעולת הטיפוח באמצעות קרמי לחות שונים. סה"כ אם תבדקו את רשימות המרכיבים על קרמי היום והלילה שלכם, תיווכחו לגלות שאין ממש הבדלים ביניהם והם מכילים כמעט את אותם המרכיבים.
אגב, בחשיפה לשמש חשוב גם להימנע משימוש בחומרים המגבירים את הרגישות לאור, כמו למשל בשמים המכילים אלכוהול או תמציות צמחים ושמנים שונים.

250562qhvqnz2td צילום: africa

אחרי החשיפה לשמש

חשיפה לשמש משמעותה רדיקלים חופשיים בעור שלנו, מה שמוביל להזדקנות מוקדמת שלו ואפילו לסרטן העור חלילה. למרות שבעור יש לנו נוגדי חימצון (אנטי אוקסידנטים) טבעיים הנלחמים ברדיקלים החופשיים (שנובעים, בין השאר, גם מגורמים כמו עישון וזיהום אוויר), הם פוחתים עם הגיל וחשוב מאד להשלימם. לכן, לאחר החשיפה לשמש רצוי להשתמש במוצרים המכילים רכיבים נוגדי חימצון כמו ויטמינים C ו-E, או מרכיבים צמחיים כמו תה ירוק, למשל.
אם אתם נוהגים באופן קבוע לשהות זמן רב בשמש, חשוב למרוח לאחר מכן קרם לחות מזין כדי שהעור לא יתייבש, יאבד מגמישותו וקמטוטים יתחילו להופיע.
אם למרות שהשתמשתם במסנני קרינה, נכוויתם מעט מהשמש, אפשר וכדאי למרוח על העור חומרים מרגיעים כמו תמצית שורש ליקריץ או אלוורה. גם קרם יום או לילה איכותי מכיל בתוכו חומרי הזנה והרגעה.

אז אחרי שהפנמנו והבנו את כל הסיכונים הכרוכים מחשיפה ממושכת לשמש, הנה מקבץ של מוצרים שיעזרו לכם להגן על עצמכם ככל האפשר, כמו גם כאלו שירגיעו ו/או יטפחו את עורכם לאחר החשיפה או אפילו יעניקו לו גוון שזוף, מבלי להסתכן:

LANCASTER משיקה את Sun Beauty - סדרת שמש חדשה, היחידה בישראל עם הטכנולוגיה החדשנית להגנה מפני קרני אינפרא אדום, בנוסף להגנה מפני קרני ה-UVA. כל מוצרי השמש בסדרה מבוססים על פורמולה המכילה מחזירי קרינה המופקים ממינרלים שונים, בשילוב קומפלקס אנטי-אוקסידנטי. בנוסף, הם מכילים קומפלקס מאיץ שיזוף בלעדי למותג.
בסדרה 8 תכשירים: תרסיס שמן לגוף לשיזוף אופטימלי עם 30SPF, קרם הגנה לפנים המרגיע את העור ומאיץ שיזוף (עם SPF50+ או SPF15), תחליב הגנה לגוף ולפנים המרגיע את העור ומאיץ שיזוף עם SPF50, תחליב נטול שומן בספריי להגנה לגוף עם SPF30 או SPF 15, מעמיק שיזוף, ותחליב הגנה לגוף עם SPF15.
טווח מחירים: 99-149 ₪
להשיג בדלפקי לנקסטר ברשת הסופר-פארם בלבד.

 

lancaster sun beauty

LA ROCHE–POSAY, מותג הדרמו-קוסמטיקה הבינלאומי, מציג את ANTHELIOS - סדרת מוצרי הגנה מהשמש למבוגרים ולילדים, המעניקה הגנה גבוהה במיוחד לכל סוגי העור ובפרט לעור רגיש, עם כמות מופחתת של מסננים כימיים.
בסדרה 5 מוצרים עם SPF50+: תחליב הגנה נוזלי לעור פנים רגיל-מעורב, קרם לעור פנים יבש, תחליב וספריי (SPF50) לעור העדין של ילדים, סטיק לאזורים רגישים, ובקרוב תחליב פנים/גוף למבוגרים בפורמולה חדשה.
כל מוצרי לה רוש-פוזה מכילים מים טרמליים ממעיינות לה רוש-פוזה, בעלי ריכוז גבוה במיוחד של סלניום, הפעיל באופן טבעי נגד רדיקלים חופשיים.
טווח מחירים מומלץ: 119-149 ₪
להשיג בבתי מרקחת פרטיים בלבד ברחבי הארץ, ב-40% הנחה!

 

compo anthelios new

L'ORÉAL PARIS מציעה את סדרת SOLAR EXPERTISE - המסייעת במניעת הזדקנות העור ובהפחתת הופעת כתמי השמש.
מוצרי סדרת סולאר כוללים מסנני קרינה UVA ו-UVB וקומפלקס סינון מוגבר מפני קרני ה- UVA (+++UVA) בזכות מרכיב MEXORYL SX AND XL (פטנט רשום של לוריאל).
הסדרה כוללת 5 מוצרים הגנה מהשמש: קרם לעור הפנים, המחשוף והידיים עם 50SPF, תחליב לגוף 30SPF, תחליב לגוף לעור רגיש 30SPF, ספריי שקוף לגוף 30SPF וקרם פנים נגד קמטים 30SPF.
טווח מחירים: 80-95 ₪ (לפני 40-50% הנחה)
להשיג ברשתות הפארם, המזון ובפרפומריות נבחרות

 

loreal

אמברה סולאר SPF30 הינו קרם הגנה וטיפוח אופטימלי מבית GARNIER המיועד לפנים ולמחשוף. הקרם בעל מערכת סינון מוגברת מפני קרני השמש והוא מעכב את ההזדקנות המוקדמת של העור, כולל הופעת קמטים וכתמים (מחיר מבצע: 30 ₪, תכולה: 50 מ"ל).
לאלו שמבקשים מראה עור שזוף מבלי להחשף לשמש, מציע ב"גרנייה" את PERFECT BRONZER - תחליב לחות לשיזוף עצמי, המעניק לחות ל-12 שעות עם תוצאות שיזוף הדרגתי טבעי ואחיד (מחיר מבצע: 30 ₪, תכולה 150 מ"ל).
את מוצרי הטיפוח של גרנייה ניתן להשיג ברשתות הפארם, המזון, ובפרפומריות נבחרות.

 

גרנייה

סבוקלם מציעה את SUN BLOCK 30 - תחליב הגנה לפנים ולגוף (לעור רגיש) עם מקדם הגנה 30SPF, המבוסס על רכיבים מינרליים טבעיים, שאינם גורמים לאלרגיות וגירויי עור. התחליב תורם בנוסף להרגעת העור ולהגברת הלחות והוא מיועד לכל הגילאים - מפעוטות ועד בוגרים ולכל סוגי העור (מחיר: 140 ₪, תכולה: 200 מ"ל).
בנוסף, מציע המותג את דיילי סאן SPF30 – תחליב הגנה חדש להגנה יומית לבעלי עור רגיש, מעורב עד שמן, הנוטה לברק. התחליב מועשר בשמנים ותמציות מרכיבים טבעיים, המסייעים לריכוך והזנת העור, הרגעתו ושמירה על מאזן הלחות שלו (מחיר: 100 ₪, תכולה 70 מ"ל).
להשיג בכל רשתות הפארם (במחלקת הטבע- דרמו קוסמטיקה) בתי המרקחת הנבחרים וקופות החולים.

 

5675 sebocalm daily sun PR 3

Life מבית סופר-פארם משדרג את סדרת ההגנה מפני השמש ומשיק מוצרים חדשים: תכשירי אנטי אייג'ינג לגוף ולפנים עם 50SPF / 30SPF, תחליב פנים נטול שומן לשימוש בכל שעות היום, תרסיס צבעוני לילדים וקרם הגנה עם... נצנצים!
כל המוצרים הם היפו אלרגניים ובעלי עמידות גבוהה בחשיפה לשמש ובמגע עם מים.
טווח מחירים: 40-70 ₪
להשיג בסניפי הסופר-פארם ובמכונות אוטומטיות המוצבות בכמאה חופים, פארקים ובריכות שחיה

 

Print

מותג הטיפוח הדרמו-קוסמטי Avene (אוון) מציג קרם הגנה מינרלי לפנים SPF+50 להגנה גבוהה במיוחד מקרני השמש לעור רגיש ואלרגי. הקרם מכיל, בין השאר, מים טרמליים של "אוון", המרככים ומרגיעים גירויים והוא מתאים לתינוקות, ילדים ומבוגרים.
מחיר: 160 ₪ (תכולה: 50 מ"ל)
להשיג בבתי מרקחת ורשתות הפארם ברחבי הארץ

 

אוון

Natural Sea Beauty מציג תחליב הגנה לפנים ולגוף עם 50SPF, מסדרת מוצרי השמש לפנים ולגוף Minerial™ SunSafe, המשלבת מינרלים ייחודיים מים המלח ומסנני קרינה גבוהים ביותר להגנה מפני חשיפה לשמש ומפני הזדקנות מוקדמת של העור.
התחליב מתאים גם לבעלי עור רגיש, לא מכיל פראבנים ועמיד במים.
מחיר: 150 ₪ (תכולה: 220 מ"ל)
להשיג ברשתות הפארם במחלקת טבע, בדיוטי פרי ובבתי מרקחת מובחרים

 

סי ביוטי

ל-AHAVA יש מוצר מנצח עם קבלות: מסנן הקרינה 30 SPF של המותג זכה במקום הראשון בפרס היוקרתי של המגזין המוביל Natural Health Beauty. הפרס הוא על מוצר הטיפוח המוביל בתחום מוצרי יופי טבעיים לשנת 2012.
קרם הלחות וההגנה Mineral Suncare Moisturiser SPF30 – משלב בין חשיבות ההגנה מנזקי קרני השמש, תוך שימוש בפורמלות הייחודיות המופקות במעבדות ים המלח.
המחיר: 125 ₪

תמונה חדשה

סדרת ג'נפיק סוליי של LANCÔME כוללת מוצרי הגנה לפנים ולגוף עם 50SPF-15SPF, המסייעים בהגנה נגד קרני UV וההשפעה שלהם על מראה עור צעיר יותר. הקרמים בעלי מרקם קטיפתי ושומרים על יכולתו של העור לפתח מראה שיזוף זהוב וקורן, מבלי להותיר פס לבן על הגוף או הפנים.
מוצרי הסדרה: תחליב הגנה לפנים SPF30 / SPF50(מחיר: 140 ₪, 50 מ"ל), תחליב הגנה לגוף SPF15 / SPF30 (מחיר: 150 ₪, 150 מ"ל).
להשיג בנקודות המכירה של לנקום ברשתות הפארם, המשביר לצרכן, אפריל ובפרפומריות מובחרות.

מסנן קרינה ג'ניפיק סוליי מבית לנקום צילום מוטי פישביין

סדרת מוצרי השמש של מוסטלה נותנת מענה מניעתי גבוה (SPF50+) לנזקי השמש בקרב תינוקות וילדים. המוצרים מכילים מסנני קרינה מינרליים ורכיבים נוספים המגנים על העור מבפנים. כל המוצרים אינם מכילים פרבנים, חומרי צבע, ריח או אלכוהול לשם התאמה לעורם העדין של תינוקות וילדים.
בסדרה קרם הגנה לעור הגוף והפנים (99 ₪, 75 מ"ל) וקרם הגנה לעור הגוף והפנים הנוטה לאדמומיות (119 ₪, 50 מ"ל).
להשיג ברשתות הפארם ובתי המרקחת הפרטיים

מוסטלה

דוקטור עור, מותג הדרמו קוסמטיקה, מציע את ANTI-SUN SPRAY SPF 30 – תרסיס הגנה בניחוח רענן ומרקם קליל בנוסחה ייחודית העמידה במיוחד למים ומועשרת בויטמינים חיוניים. המוצר נבדק לעור רגיש, נספג מיידית בעור ללא תחושת שמנוניות ומעניק לו הגנה רחבת טווח.
מחיר: 80 ₪ (תכולה: 125 מ"ל)
להשיג ברשתות הפארם, בתי המרקחת הפרטיים ובקופות חולים ברחבי הארץ

Anti Sun spray


לסיכום, אורלי רובינסון, מנהלת סדרות מוצרי ההגנה מפני השמש של המותגים "אוון" ו"נטורל סי ביוטי" בחברת התרופות והדרמו-קוסמטיקה "מדיליין", מספקת לנו עוד כמה עצות לבחירה נכונה ולשימוש נכון בתכשירי הגנה מהשמש:

1. חשוב להתאים את התכשיר לפי סוג וגוון העור. לדוגמא, לבעלות עור בהיר מומלץ להשתמש במקדמי הגנה גבוהים יותר. לבעלות עור שמנוני מומלץ להשתמש בתכשירים ללא שמן.

2. חשוב לוודא את משך עמידותו במים של תכשיר ההגנה מפני השמש. השתכשכות במים, הזעה וחול שנדבק לעור הגוף מפחיתים מעמידותו של תכשיר ההגנה ועל כן יש להקפיד למרוח קרם על הגוף והפנים מדי 2-3 שעות.

3. מומלץ למרוח את תכשיר ההגנה על כל הגוף, לפני לבישת בגד הים, גם באותם מקומות אשר יהיו מכוסים בבגד הים ואשר לא יהיו חשופים ישירות לשמש.

4. תאריך התפוגה של תכשירי ההגנה מהשמש נע בין שנה לשנתיים. תכשיר ישן עלול להזיק לעור ולא יהיה יעיל בהגנה מפני השמש. לכן מומלץ לרכוש מסנן הגנה, הנושא תאריך תפוגה. יצוין כי תכשירי ההגנה מהשמש מיועדים לשימוש במשך שנה מיום פתיחת המוצר, גם אם תאריך התפוגה המצוינים עליהם הוא לשנתיים. 

5. כשמדובר בעור רגיש, אלרגי או עור הסובל מבעיית עור כלשהי יש להיוועץ ברופא או רוקח על מנת שיתאימו את תכשיר ההגנה המתאים ביותר.

6. מקדם הגנה SPF - מהווה מדד לחישוב פרק הזמן שבו התכשיר מסוגל להגן על העור מפני כוויות השמש הנגרמות מהקרינה זאת בהשוואה לזמן שבו העור מאדים ללא הגנה. לדוגמא, אם ללא שימוש בתכשיר העור מאדים לאחר 5 דק', תכשיר בעל מסנן קרינה 20 SPF יעכב את האדמת העור פי 20 זמן, כלומר אחרי 100 דק'.

7. אל תשכחו לחבוש גם כובע רחב שוליים ולהרכיב משקפי שמש כהות.

תהיו לי בריאים ותשמרו על עצמכם!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails