יום חמישי, 16 ביוני 2011

דריסת רגל

כפות רגליים מטופחות הן בראש ובראשונה כפות רגליים בריאות! בכדי להקנות לכפות הרגליים מראה אסתטי ובריא, יש לטפח את עור כף הרגל ואת הציפורניים, שכן הן אלה שנושאות את מעמסת פעילות גופנו. מצבן הבריאותי והאסתטי של כפות הרגליים משפיע באופן ישיר גם על התחושה הגופנית והנפשית. רגליים עייפות ומאומצות גורמות לתחושת עייפות כללית, לחוסר מרץ, ולמתח נפשי. בנוסף, רגליים כואבות משפיעות על היציבה הכללית של הגוף, על קצב ההליכה ועל הפעילות היומית.

234

מה באמת חשוב לדעת על שיגרת טיפוח כפות הרגליים ואיך אפשר להחיות מחדש את כף הרגל?

למרות הרצון העז לאוורר את כפות הרגליים בחודשי הקיץ, יש להימנע מלהתהלך ברגליים יחפות במקומות ציבוריים. חשוב להקפיד על רחצה יומיומית של כפות הרגליים ואצבעות הרגליים עם סבון רגליים. אילנה כסיף, מנהלת ומומחית בתחום הפדיקור ברשת "נייל סטודיו" ובחברת OPI הבינלאומית המובילה את ענף הציפורניים העולמי, מסבירה כי הבסיס השגרתי לטיפוח כף הרגל, הוא שימוש יומיומי לאחר הרחצה בקרם טיפולי ומטפח לכפות הרגליים המוסיף לחות והגנה. אחת ליומיים-שלושה כדאי להשרות את כפות הרגליים במים ולעסות אותן בעזרת קרם פילינג. הפילינג ממריץ את מחזור הדם, מסיר את התאים המתים, מרכך את העור ומנקה אותו ביסודיות. לאחר מכן יש למרוח את כף הרגל בקרם לחות ולעסות עד לספיגה מלאה. רצוי להקפיד להשתמש בקרם למניעת פגעי עור בכף הרגל על בסיס תמציות פירות וחמאת שיאה להזנה. קרם מסוג זה יתרום לטיפול בסדקים ולריכוך עור קשה ומחוספס.

עוד מסבירה כסיף, כי האוויר החם בקיץ מייבש את העור וסודק אותו. הסדקים עלולים להפוך לחתכים פתוחים וכואבים ולפעמים חיידקים נכנסים דרכם לעור ויוצרים זיהום (חולי סוכרת סובלים במיוחד מהבעיה הזאת).
"עד סביבות גיל עשרים כפות רגלינו רכות כשל תינוק. בשל תהליך ההתקרנות של העור (קרטיניזציה- התהליך בו עור בשכבת האפידרמיס הופך להיות עור קרני) ומבנה כף הרגל (פלטפוס/אולפוס) הייחודי של כל אחד מאיתנו, עשויה שכבת האפידרמיס- אותה שכבה שתפקידה להגן על הגוף - להתעבות ולהתקשות ולפעמים להפוך אף ליבלות", מסבירה כסיף. "בקיץ מחריפה התופעה בשל היחשפות העור לאוויר חם ויבש גורמת לעור לאבד לחות", היא מוסיפה.

פדיקוריסטית מיומנת יכולה לפתור את הבעיה באמצעות הסרת שכבת התאים המתים (העור הקרני והיבלות) בעזרת סכינים או בעזרת תכשירים ייעודיים. לשירות זה יש בעיקר ערך אסתטי אבל גם רפואי- הוא מונע היווצרות סדקים וכאבי רגלים. הפדיקוריסטית רואה את כף הרגל מקרוב ויכולה להתריע על פטרת, יבלת או ציפורן חודרנית, ובהתאם למצב הרגל לטפל בה או להפנות את המטופל למומחים שונים.
* במקרים חריגים שבהם הסדקים עמוקים ומדממים, היובש בכף הרגל קיצוני או מלווה בגרד, פנו לרופא לבירור הסיבה ולקבלת טיפול מתאים.
* שימוש קבוע במשייף לכף הרגל בזמן המקלחת ומריחת תכשירי הזנה יעודים לכף הרגל על בסיס אוריאה עשוי להחליק את סדקים ולמנוע מהם להזדהם.

ואיזה כף רגל את?

העור הקשה שהגוף מצמיח בכפות הרגלים מהווה "פגוש" של הגוף מפני המכות החוזרות ונשנות על אזור קטן. הסרת יתר של העור הקרני תגרום לכאבים ולצריבה בכף הרגל, עד לחידושה של השכבה הקרנית. לכן מומלצים טיפולים פחות חודרניים, אשר אינם עושים שימוש בסכינים.
התכשירים הקיימים היום להסרת העור הקשה ללא סכינים מאזנים את רמת החומציות של העור, ולכן יש חשיבות רבה להמשך טיפוח כף הרגל גם בבית הלקוחה, ולא רק במכון אחת לכמה שבועות. טיפוח כפות הרגלים חייב להיות יומיומי.callus

לסובלים מעור יבש וקשה או סדוק חשוב לשייף את העקבים והיבלות עם משייף לכף הרגל לפחות פעם בשבוע במקלחת היומית. אחרי שטיפת הרגלים היומית יש למרוח קרם לכפות הרגלים על בסיס חמאת שיאה כגון "קאלוס תרפי" של OPI, אשר מכיל גם שמן אבוקדו, תמציות צמחים ואנטיאוקסידנטים, המשתחררים לתוך העור לאורך כל היממה באמצעות אמפולות המכילות ויטמינים.

לרגלים צעירות מומלץ לשים קרם טיפוח, אשר ימנע את היווצרות היובש קרם כגון "כיסוי כפול של OPI" ירכך את העור באמצעות חמאת שיאה יחליק אותו בעזרת סיליקון. בנוסף, פיתוח חדשני של OPI הוסיף מיקרו פולימר מונע שחיקה למניעת היווצרות יבלות.

חשוב להבחין בין קרם רגליים טיפולי לבין קרם טיפוח לרגליים, כאשר מקפידים על שגרת טיפוח. קרם רגליים טיפולי הוא קרם שנועד לטפל בבעיה שיש למטופל. למשל, מטופל עם עור יבש וקשה בכפות הרגלים (קאלוס), צריך להשתמש בקרם אשר ירכך ויגמיש את העור כמו קאלוס תרפי. לעומת זאת, קרם טיפוח הוא קרם שכל אחד צריך להשתמש כחלק משגרת הטיפוח היומית. קרם זה יימנע היווצרות של בעיות של עור קשה בעתיד והרי כולנו יודעים שמניעה טובה מטיפול.

טיפים לשגרת טיפוח אסתטית ומניעת יבלות בכפות הרגלים

לילך עומרד, פדיקוריסטית רפואית, מסבירה כי חשוב לבחון ויזואלית את מצבן של כפות הרגליים בכך שאין בהן סימנים אופייניים לפטרת הרגליים כמו: פריחה בין האצבעות, הנראית כמו כתמים לבנים המלווים בסדקים ובקשקשת, שלפוחיות בגודל של עד 5 מ"מ הנמצאות בעור על כתמים אדומים מכוסי קשקשים, התעבות בכפות הרגליים שמלווה בסדקים וקשקשים בין האצבעות. כמו כן, חשוב לבחון ויזואלית שלא קיימים סימנים להופעת פטרת ציפורניים כמו ציפורניים צהובות, מעובות ומתפוררות בחלקן החיצוני, תיתכן גם התפתחות גוון שחור בציפורן הנגועה.

אם אכן הבחנת בתופעות אלה, טפלי בהן במהרה! הפטרת מדביקה ועלולה לעבור גם לידיים. במקרים קשים יש לפנות לטיפול רפואי. בפטרת קלה אפשר לטפל אצל פדיקוריסטית מנוסה, ולמהר ולטפל כשיש חשש להופעת סממנים לפטרת.

במקרה של היווצרות יבלת, ראשית יש לזהות את סוג היבלת: יבלות ויראליות או יבלות מכניות. יבלת וירלית הנגרמת ע"י וירוס, מטופלת על ידי רופא עור ומוסרת בצריבה. היבלת המכנית נוצרת בדרך דומה לעור הקשה, אלא שהיא מהווה תוצאה של לחץ נקודתי מתמשך. היבלות ממוקדות לרוב בעקב, בצדי האצבע הראשונה והחמישית או מעל לפרקי האצבעות הבולטות בכף הרגל. יצירת היבלת היא בעצם התעבות העור כדי להגן על עצמו. הטיפול נעשה על ידי פדיקוריסטית מנוסה בעזרת סכין או חומר ממיס קרטין.

חשוב להקפיד לטפח גם את ציפורני הרגליים, והטיפוח מתחיל כבר לאחר הרחצה, בייבוש יסודי בין כל האצבעות למניעת פטרת, וכלה בסידור הציפורניים, מריחת לק בסיס לפני מריחת הלק הצבעוני, לשמירה על צבע הציפורן ולהארכת חיי הלק. שימוש במחזקי ציפורניים אם יש צורך, לחיזוק ושמירה על הציפורן מפני שבירה.

וקצת על הצבעים שיבצבצו מהסנדלים...

אז עכשיו, שכפות הרגליים מוכנות להיכנס לסנדלים בגאווה, רק חסר עוד פרט קטן להשלים את המראה הנכון- הצבעים הטרנדים של האביב והקיץ הקרובים. "מראה הציפורניים יהיה בעיקר לוק טבעי קצר ומעוגל. מעט משוך בצבעים עדינים ומעט שקופים אשר ידגישו את השיזוף הקיצי", מסבירה אילנה כסיף.

"בין הגוונים המובילים ניתן למצוא גווני ה-NUDE, מבז' כפרי דרך NUDE SHIMMER עדין ואפור מטאלי, עד גוון של כמעט לבן פנינה. במקביל, יככבו צבעים עזים של סגול כחול וירוק מעט שקופים, וכן צבעי הקורל (אדום, כתום, ורוד בוער) שכבשו אותנו בשנים האחרונות", היא מסכמת. עוד על מראה הציפורניים לקיץ הקרוב מוסיפה חנה עטיה, מדריכה בינלאומית של מותג הלקים האמריקאי OPI: "המראה העכשווי הוא בדגש על מעט שקיפות הלק, ולא לק אטום כמו בשנים עברו. ללא ספק, ההעדפה בקיץ הקרוב היא של צבעים טבעיים, כי טרנד הניוד (העירום), מעניק מראה שיקי מינימליסטי, המתאים את עצמו לבגדים בגוונים דומים או משמש בסיס ללבוש בצבעים ובדוגמאות עזים ובולטים יותר", מסבירה עטיה. בנוסף, הטרנדים הבולטים בקיץ 2011 יילקחו בעיקרם מהשראת הנוף הטקסני."זה הולך להיות קיץ חם לגמרי", אומרת עטיה. "החל מצבעים חמים הנעים מדבש, דרך כתום ועד סגול-כחול בוהק כצבע השמים, שוקולד שחום עד דבש ואדום אפרסקי."

opi

בנוסף לגוונים החדשים, מתאפיין גם גימור חדש לקיץ הקרוב, אותו מציגה OPI, שזכה לכינוי הקיצי ההולם "סורבה". "הסורבה מעניק גוונים של גלידה קלילים המבוססים על שקיפות ומים. אותם צבעי הגלידה האטומים של הקיץ, השתדרגו מעתה לצבעי סורבה רכים, עם גימור מעט שקוף, המתאים לשימוש של שכבות ומעניק מראה טבעי וחלק בעל גימור מבריק ורענן."

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails