יום שבת, 30 באפריל 2011

MAC מציגים: הטרנדים לאביב/קיץ 2011



היופי לעונת אביב/קיץ 2011 על-פי MAC, מתמקד בהרמוניות היוצרות איפור מודרני - מראות האיפור בעונה זו משלימים את קולקציית הקיץ של המעצבים הגדולים והטרנדים של MAC נותנים מעין אינטרפרטציה עכשווית ומודרנית לאווירת הרטרו של העונה הנוכחית. זהו יופי שמשולב בהצהרתיות, טקסטורות נסיוניות, נשיות נאה ואמנות לשמה:
צבעים חיים ועזים המוצבים כנגד עור נקי ומטופח, תוך שימוש בצורות קלאסיות בצבעוניות רוויה (טרנד ה"Pop Classic"); צבעוניות מתקתקה וסכרינית למראה אוונגארדי (טרנד ה"Ice Dream"); מראה עור נקי ומינימליסטי להדגשת קולקציית בגדים מורכבת ומשחקי טקסטורות (טרנד ה"Raw Fined"); ניגודים בין אור וצל על פנים שזופות- הנחה מדוייקת וספציפית של גווני הברונזה (טרנד ה"Terra Copper").

הטרנדים הללו הוצגו לפני מספר שבועות במסגרת כיתת אומן בראשותה של נטע סקלי - המאפרת הראשית של MAC בישראל, כשלצידה שני מאפרים מובילים מטעם החברה: אורטל אלימלך ועידן בר-שליט:

צילום: ערן לם ל"לם וליץ סטודיו"

טרנד ה-Pop Classic
טרנד זה עוסק בצורות ומירקמים קלאסיים של איפור כמו שפתיים תחומות או אייליינר, המקבלים עוצמה חדשה על-ידי צבעוניות רוויה ואינטנסיבית בסגנון אמנותי בצבעי ניאון ככתום חזק, ורוד היביסקוס או מג'נטה זוהר.
האדום העונה עדיין רלוונטי, אך ללא מראה הגלאם של העונה הקודמת. לוהט, אנרגטי ותמיד מונח בצורה מאוזנת על עור נקי ומינימליסטי – רצוי עם עיניים נטולות מסקרה. טרנד זה עושה שימוש באופנת ה"קולור בלוק" מעולם האופנה, העיצוב והאמנות ומביא אותו לעולם האיפור.


"זהו טרנד בוהמייני ואמנותי ללא נטיה להיות יותר מדי רטרו או דראג- יש פה מעט דקדנס אמיתי והרבה כייף באיפור" (אמנית האיפור מירנדה ג'ויס)

"שימוש זהיר בטקסטורות ומיקום של צבעים עזים הוא המפתח אשר בהעדרו הלוק יכול בקלות להפוך לתיאטרלי מדי. העור משמש פה כקנבס המטופל במינימאליות ומואר במידה. מילות המפתח הן שליטה ואיזון. זהו אחד מהלוקים הנשיים ביותר העונה" (אמנית האיפור לין דנואייה)

טרנד הפופ קלאסי - איפור: נטע סקלי (צילום: ערן לם ל"לם וליץ סטודיו")

טרנד ה-Ice Dream
טרנד המגיע מתצוגות אביב/קיץ 2011, בהן פנטזיית הצבע שצעדה על המסלול בתצוגות רבות תורגמה לאיפור: צלליות הפסטל הוצאו מהקשרן ה"כלתי" ועברו טרנספורמציה. מראה האיפור הפסטלי החדש עושה שימוש בגוונים סופר עדינים בדרך המשפיעה עליהם להיות נגישים וטבעיים.
הפסטלים בטרנד זה הינם במרקם גירי ולא פנינתי, דבר המקנה להם מראה עתידני יותר ופחות "אמא של הכלה". זו הדרך החדשה ללבוש צלליות פסטל: לילך, צהוב, פיסטוק, לבן, מרשמלו וטורקיז.
"הפסטל המורדני מתרכז בטכנולוגיה וטכניקה- הטרנד מתמקד בשינוי הטקסטורה: ברק גלוסי או גימור מאט... זה מחזק את התחושה שזו עונה אמנותית ואמיצה." (אמנית האיפור נאדין לוק)

"הכיוון הוא איפור קשוח שנעשה בצבעים מאד יפים. זה נותן אדג' מעניין אך עדיין נראה מאד שיקי ויפהפה" (אמן האיפור טרי ברבר)

טרנד ה"אייס דרים"- איפור: עידן בר-שליט (צילום: ערן לם ל"לם וליץ סטודיו")

טרנד ה-Raw Fined
תמצית הטרנד היא למקסם את המינימאלי: בניגוד ללוק האנדרוגיני והיופי החיוור שראינו בעונות קודמות, ההתגלמות העכשווית של היופי הטבעי הינה יותר נשים ומלוטשת עם טוויסט תעשייתי אלגנטי.
שימוש בטקסטורות מגוונות-הדגשות מבריקות עם גלוס לעומת רקעים מאטים קטיפתיים, הן העיקר. ההשקעה בעור חשובה לא פחות מן האיפור עצמו – זו לא העונה לאיפור כבד ומורגש. מחווה נקייה ומינימליסטית שהופכת את המראה העירום ליותר רלוונטי מתמיד.
"אני מנקה את איפור הבסיס מהעפעפיים ומעצמות הלחיים על מנת שהעור הטבעי ייחשף. זוהי הריסה של האיפור אשר למעשה בונה מראה חדש." (אמנית האיפור אלכס בוקס)

"זה הכל פה הכנה של העור- ריכוך והזנה שלו לרמה מקסימאלית: שילוב של קרם לחות סטודיו מויסטר, פיקס פלוס ותמציות של שמנים חיוניים המונחים על העור עם מברשת 187. זוהי 'אשפות העור' הבריא האולטימטיבי." (אמן האיפור סאם ברייאנט)

טרנד ה-Terra Copper
לגוונים שזופים ניתנת העונה פרשנות מחודשת ברוח שנות ה-70: עצמות לחיים מפוסלות בגווני דבש עמוק, שפתיים חושניות משוחות בצבעי קרמל מבריקים, פנים מונוכרומאטיות שטופות בניגעות ברונזה עם הצללות והארות בכל המקומות הנכונים.
זה בריא, נאה ומתייחס לכל האייקונים האמזוניות של הצלם ברוס וובר: לורן האטון, ג'יין בירקין וטליטה גטי, אבל בצורה אמינה, כאילו נולדנו כך. הדרך העכשווית ללבוש ברונזה כאיפור היא באופן מונוכרומאטי, מעט מבריק ומונח באזורים ספציפיים בלבד למניעת מראה שיזוף מופרז.
"העניין הוא להשתמש בברונזר אחד ונטול נצנוץ, כמו הברונזר המינרלי החדש של MAC, אבל בשלושה אופנים שונים- השתמשו במברשת 611 להגדרת עצמות הלחיים, במברשת 422 לשם הצללת העיניים ובמברשת 912 בצורת עפרון כדי לחדד את זוית העין ליד קו הריסים. הוסיפו מעט לחות על השפתיים והמראה מושלם." (אמן האיפור הראשי של MAC, גורדון אספינט)

"זה מאד שיקי, מעניק מימד לפנים עם אשליה רכה מאד של גווני טופי וחום חם- זה מעניק מראה מוגדר לפנים מבלי להראות יותר מידי מאופר." (אמנית האיפור ליסה באטלר)

טרנד ה"טרה קופר"- איפור: אורטל אלימלך (צילום: ערן לם ל"לם וליץ סטודיו")

סקלי, אלימלך ובר-שליט עם ה"יצירות" שלהם (צילום: ערן לם ל"לם וליץ סטודיו")
אז מה הטרנד המועדף עליכם לאביב/קיץ הקרוב?



2 תגובות:

  1. ה"אייס דרים" מקסים, הצבעים מהממים!

    השבמחק
  2. אהבתי את הטרה-קופר- בהחלט מראה שאנסה.

    וגם- חייבת להודות- אם הייתי באמת פופ סטאר, הייתי לגמרי הולכת על השפתון הירוק או משהו מהסדרה ההיא... :)

    השבמחק

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails