יום שישי, 10 בדצמבר 2010

מעפעפת

לא כולן ניחנו בריסים ארוכים, כהים ומלאים. הארכת הריסים במסקרה הינה מענה זמני לנשים בעלות ריסים דלילים וקצרים. מעתה תוכלו ליצור מראה קבוע טבעי ומודגש באמצעות הלחמת ריסים.
פוסט אורח מאת: קובי טיריפינטו

אנחנו לא ממש מייחסים להם חשיבות, אבל לריסים שמעטרים את ארובות עינינו יש יותר מאשר חשיבות אסתטית – הם גם מגנים מפני לכלוך, אבק ועצמים זרים שעלולים לפגוע בקרנית העין. אבל יש אנשים שאינם מגובים בריסים: חלק מהם נכוו קשות, אחרים סובלים ממחלות שגורמות לשיער הגוף לנשור ואחרים פשוט נולדו עם ריסים דלילים, קצרים ועדינים מהממוצע.
במהלך השנים, יצרניות קוסמטיקה שונות ניסו להמציא תכשירים קוסמטיים מעודדי צמיחה לריסים. בשנת 2005 הושק הסרום הראשון מבית ז'אן מריני, שמטרתו הייתה לזרז את צמיחת הריסים. ההצלחה לא איחרה להגיע, אולם בשנת 2007 שם ה-FDA קץ לחגיגה, כשקבע כי מוצרים המגדירים את עצמם כמעודדי צמיחת שיער הם למעשה תרופות, ולכן עליהם לעבור את כל הבירוקרטיה עד לקבלת האישורים המתאימים.
יש הסבורים, שאם העיניים הן החלון שלנו לעולם, אזי המסקרה היא החלון של העולם אל עינינו. עד המאה ה-19 נאלצו נשים להזליף טיפות חמות של שעווה על הריסים כשהן רצו לעפעף למרחקים ארוכים. היום, למרבה השמחה, יש לנו אמצעי קצת יותר נוח בדמותה של המסקרה. רוית אסף, מנהלת רשת מרכזי הדרכה למקצועות האיפור, סבורה כי "מסקרה היא הלחם והחמאה של איפור, ומצד שני הדובדבן שבקצפת". לדבריה, זהו מוצר שהרבה מאוד נשים בארץ מוותרות עליו או מגזימות איתו, כשבעיקרון היא אמורה להיות החברה הכי טובה שלהן. "מסקרה מדגישה ומחמיאה למה שיש, ממש כמו חזייה טובה. זו המסגרת הכי טובה לעיניים והכי סודית, כי רוב הגברים לא ישימו לב אליה, הם רק יחשבו שאת נראית טוב יותר וכל מה שעשית זה שמת מסקרה".
מאריכה, מעגלת, מפרידה, מעבה – רוב המסקרות זורקות הבטחות מבלבלות, וכדי לדעת במה כדאי לבחור רצוי להתחיל בלבחון את הריסים. אם בורכתן בריסים ארוכים ומלאים, מומלץ לרכוש מסקרה מעגלת או מעבה. אם הריסים דקים וקצרים, מומלץ ללכת על מסקרה מאריכה. חיי המדף של המסקרה אינם ארוכים – מרביתן מחזיקות מעמד עד 6 חודשים מרגע הפתיחה. הדבר שהכי חשוב לדעת הוא שקיימת סכנה של החדרת זיהומים לעין, לכן יש להקפיד על תאריך התפוגה, לא להעביר את המסקרה בין חברות, ולאחסנה במקום קריר ומוצל.

H3 OX6IPnsIPnp9ywg5eXg5S335fHu6On38Swg7OX46eDsLfT46eYs_=_ מייבלין ניו יורק, רבלון ורוית אסף. מאריכה, מעגלת, מפרידה, מעבה…

שירותי מספרה
טרנד חדש שהגיע לארץ לאחרונה הוא שירותי תספורת לריסים. מעצב השיער יניב קצב מסביר: "בשל העובדה שהריסים הם שיער לכל דבר, גם הם אורכים כאשר מספרים אותם. בעולם כבר ידוע שהדרך הטבעית להארכת הריסים היא לספר אותם אחת לשבועיים. עוד הוסיף המעצב והדגיש: לא מומלץ לספר את הריסים לבד בבית, כייוון שמדובר בשערות דקות וחלשות מאוד, וגזירה לא נכונה או קצרה מידי עלולה לגרום להן לנזק משמעותי". שיטה נוספת להדגשת והארכת הריסים היא צביעת ריסים. "צביעת הריסים מתבצעת באמצעות צבע מיוחד, ממש בדומה לטכניקה של צביעת שיער. הריסים הצבועים נראים מרוחים במסקרה אולם יש לחדש את הצבע אחת לשלושה שבועות".

קרדיט עיצוב שיער יניב קצב גוזרת או צובעת? (שיער: יניב קצב)

הלחמת ריסים
יש הטוענים, כי אותן מסקרות מאריכות ומעגלי ריסים הם למעשה כלי נשק ישנים ומסורבלים שלא תמיד מנצחים במלחמה נגד ריסים עייפים. האמצעים החדשניים והקיצוניים יותר להדגשת הריסים כבר הגיעו לישראל, הלחמת ריסים וניתוח להשתלת ריסים הולכים ונעשים פופולאריים עם הזמן. על אף שהייעוד המקורי של השיטות הוא טיפול באנשים שאיבדו לחלוטין את הריסים והגבות מחמת מחלה, מסתמן כי כ-90 אחוז מהמנותחות עוברות את הפרוצדורות מסיבות אסתטיות בלבד.
לדברי בוני בקר, מנהלת "הברבור"- המרכז לקוסמטיקה מדעית, "הריסים מדגישים ותוחמים את קווי העין, מוסיפים הבעה לעיניים ומצליחים לשנות את מראה העין ואף לטשטש מבנה בעייתי כמו עין שקועה או קטנה". לדבריה, תם זמנו של טרנד הדבקת הריסים המלאכותיים בבית: "השימוש אינו ידידותי, התהליך ארוך, דורש השקעה של זמן רב ומעניק תוצאה סופית לא אחידה". "מעתה" היא מוסיפה "כדאי להשאיר את השימוש בריסים מלאכותיים לאנשי המקצוע ולאמץ את מראה ריסים שופע בתהליך קצר שנועד להלחים ריסים מלאכותיים".
טכניקת הלחמת הריסים פותחה בדיוק בשביל אותן נשים שהטבע לא חנן אותן בריסים מושלמים. "קיימות טכניקות חובבניות רבות בהן משתמשות נשים להארכת ריסיהן, שהמוכרת שבהן היא קניית ריסים מלאכותיים והדבקה עצמית שלהן" אומרת בקר ומוסיפה: "הריסים המלאכותיים מסוג זה יהיו זולים יחסית, אך חסרונם הבולט הוא שהם יחזיקו מעמד רק ליום אחד. בנוסף, ריסים מלאכותיים אלו נראים לרוב מוגזמים, הם מושכים יותר מדי תשומת לב, הם לא תמיד נוחים, והאפקט שהם יוצרים הוא דרמטי מאוד. נוסף על כך, משום שאת הריסים המלאכותיים מדביקות לעצמן נשים ללא מומחיות או התמקצעות, נוצר מצב שרוב הריסים הללו מודבקים באופן מרושל, דבר המשווה לנשים מראה מעט מגוחך וזול. הטיפול החדשני שאנו מציעים במרכז הטיפולים שלנו מבוצע בריסים מיוחדים ואיכותיים של חברת "פרמננט-סולושיין", אשר באמצעותם יהא המראה המתקבל משכנע וטבעי בהרבה מתחליפי הריסים המלאכותיים הנמכרים בחנויות הטיפוח השונות. תכליתו של התהליך הוא ליצור הרגשה של ריסים שהוארכו באופן טבעי וזו גם הסיבה, שאפילו הדבק בו עושים שימוש הוא דבק בצבע העור האישי של המטופלת".

התמונה באדיבות הברבור-המרכז לקוסמטיקה מדעית

אורך הריסים נקבע בהתאם לנסיבות ולרצון הלקוחה. אפשר לבחור את צבע הריסים, מהשחור הקלאסי ועד לסגול האקזוטי. אגב, כדי להאריך את חיי הריסים ממליצה בקר להימנע מהתערבויות מכאניות, שפשוף העיניים וכמובן שינה על הפנים בתוך הכרית.
לפני ביצוע ההלחמה, יש לנקות ביסודיות את איזור העיניים ולהימנע מאיפור או מריחת קרמים קוסמטיים. פרוצדורת הלחמת הריסים מסתכמת בכך שלכל ריס מלחימים ריס ארוך ומעוגל יותר וזאת כאשר המטופלת שכובה על מיטת הטיפולים בקליניקה. לאחר מלאכת ההדבקה תצמיד המטפלת אל הריסים הטבעיים של המטופלת ריסים מלאכותיים. הריסים קיימים בשלושה גדלים: קצרים, בינוניים וארוכים. את הלחמת הריסים מתחילים מהחלק החיצוני של העין, שם משתמשים בריסים הארוכים ביותר ובהדרגה מוסיפים ריס לריס עד שמגיעים לחלק הפנימי בו משתמשים בריסים הקצרים ביותר. בתום הפעולה, תשתמש המטפלת במכונת ייבוש קטנה שמוציאה אוויר חם ומטרתה לייבש את הדבק ולייצב את תוספות הריסים המלאכותית. המטפלת תחזור על פעולה זו מספר פעמים עד שכל הריסים יודבקו בהצלחה. אורכו של הטיפול לא צריך לעלות על שעתיים, וכל אישה יכולה לעבור אותו, כאשר המועמדות הטבעיות והשכיחות ביותר הן נשים צעירות בעלות ריסים דלילים, או בנות שמאסו בשימוש בריסים מלאכותיים חד-פעמיים או מסקרה.
לסיום, מציינת בקר, כי טיפול הלחמת הריסים אינו טומן בחובו סכנות משמעותיות, שכן מדובר בטיפול יחסית פשוט וקצר, וכן בשל העובדה, כי החומרים בהם עושים שימוש המטפלים המקצועיים בארץ הם חומרים טבעיים ולא מזיקים. למרות זאת, ממליצה בקר שבכדי שתהיו בטוחות שאתן בידיים טובות, ושהמטפל שיאריך את ריסיכן הוא איש מקצוע שתוכלו לסמוך עליו, לברור בקפידה ולבחור את איש המקצוע שיבצע הליך זה היטב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails