יום שני, 4 באוקטובר 2010

ושלא יעבדו עליכם!

שוק מוצרי הטיפוח עמוס ורווי מוצרי קוסמטיקה שלכולם תכונות פלא כפי שמבטיחים אנשי המקצוע. אז כדי לעשות קצת סדר בבלאגן, לחסוך הרבה זמן ואולי לחסוך מעט כסף קטן, גלי פלטינוב – קוסמטיקאית מחברת "כריסטינה", מפריחה כמה מיתוסים שכיחים וממליצה על מה כדאי להקפיד כדי לשמור על עור הפנים:

מוצרים טובים הם בהכרח יותר יקרים. לא נכון!!
שוק מוצרי הטיפוח מגוון ומלא במוצרים שנמכרים בקשת רחבה של מחירים. העור שלנו משתנה מאחת לשנייה ומבוסס על סוג העור, גנים ועוד. לכן, אין כל קשר למחיר המוצר. על כל אחת למצוא את הקרם שמתאים לה ומיטיב עם העור. קרם זה יכול להיות יקר או זול באותה מידה.

עור יבש ומוזנח גורם לקמטים. בהחלט לא נכון!!
קמטים נוצרים משילוב של נתונים פנימיים כמו ירידה ברמת הקולגן שבעור וגנטיקה משפחתית יחד עם נתונים חיצוניים שעיקרם חשיפה לא מבוקרת לשמש. הופעת הקמטים מגיעה עם הגיל ואף מתעצמת כאשר נחשפים לשמש בצורה לא מבוקרת וללא הגנה.
קמטוטי חיוך בזוויות העיניים הם סימן רב משמעות לגבי עתיד העור. ולכן, טיפוח לקוי של עור הפנים יכול להוביל לחוסר חיות ועור עייף.

כמות המים שאנו שותים משפיעה על עור הפנים. בהחלט כן!!!
שתייה מרובה של מים מסלקת רעלים שונים מהגוף ומוסיפה לחות טבעית לעור הפנים. הכמות המומלצת ליום היא בין 12- 15 כוסות. הקפידי על משטר מים - התוצאות מהירות והתמורה לעור הפנים מעולה.

אין צורך להשתמש במקדם הגנה בימי החורף. משפט זה נכון באופן חלקי.
כמובן שביום חורפי וגשום כאשר אין כלל שמש אין חובה למרוח מקדם הגנה. אך בימים בהם השמש מוסתרת מאחורי העננים בהחלט חובה למרוח קרם הגנה, כיוון שקרני הUV חודרות מבעד לעננים וגורמות נזק לעור, אף יותר מביום שמש כיוון שהעור אינו רגיל לקרינה.

שימוש רב במקדם הגנה גורם לחוסר בויטמין D - כלל לא נכון!!!
מקדם ההגנה מיוצר במטרה לחסום את קרני הUV הפוגעות בעור, אך הוא אינו חוסם את הוויטמין D המתקבל מהשמש. מחסור בוויטמין Dהוא תוצאה של אי חשיפה לשמש ולא מכמות השימוש בקרם ההגנה.

אוכל שמן גורם לפצעונים. משפט נכון באופן חלקי.
יש השפעה מסוימת בין מה שאנו מכניסים לפה לבין עור הפנים. מחקרים מראים שפצעונים ואקנה נגרמים ממתח רב ומתאי עור מתים החוסמים את הנקבוביות וגורמים לחוסר חמצן בעור. אכילת ירקות ופירות טריים בהחלט תורמת לגון עור בריא יותר.

cristina

לכלוך זו הסיבה היחידה שבגללה יש להוריד מסקרה לפני השינה. לא נכון!!
"לא נכון ואף מסוכן לחשוב כך", מסבירה גלי. המסקרה מכילה רכיבים חזקים מאוד וככל שלמסקרה ייחודיות ואיכויות מיוחדות, כך היא מכילה רכיבים פעילים יותר. לכן יש להקפיד להוריד את המסקרה ואיפור העיניים בכלל לפני השינה. חוסר הקפדה יכול להוביל לזיהומים ואינפקציה ואף לשבירה ונשירה של הריסים, היזהרו!!!

טיפוח לקוי בשנות העשרה ישפיע על העור לאורך השנים. נכון מאוד מאוד!!!
לדברי גלי פלטינוב, העור זוכר הכל! שיזוף לא מבוקר, שעות שינה מצומצמות, אלכוהול, גלולות ועישון - כל אלה משפיעים על עור הפנים. נכון שעכשיו העור מתוח וחלק כמשי, אבל בעוד מספר שנים העור יזכור והדבר יבוא לידי ביטוי בקמטים ובפיגמנטים על עור הפנים.

החלפת מוצרי קוסמטיקה בתדירות גבוהה מזיקה לעור. לא נכון!
רעיון זה הוא של סוכני המכירות בלבד. שוק מוצרי הטיפוח מתחדש ומתחלף בקצב מסחרר, לכן אין כל סיבה לדבוק במוצר אחד לאורך זמן ובטח שלא לאורך שנים. כאשר העור משתנה ומתבגר יש להתאים לו את המוצרים הנכונים. אם שימוש במוצר מסוים מיטיב עם העור ומשתלב טוב עם שאר מוצרי הטיפוח שלכם, אין צורך להחליפו אלא להתאימו לקצב הזדקנות העור ושינויי מזג האוויר.

קרם יום יכול לשמש גם כקרם לילה. בפירוש לא!!
לקרם לילה חשיבות יתרה עוד יותר מקרם היום. ביום העור עסוק בהתגוננות מפני קרינה וזיהום אוויר. בלילה חילוף החומרים איטי יותר העור נמצא במנוחה והוא פנוי להזנה וחידוש אנרגיה. לכן, רצוי למרוח את קרם הלילה סמוך לזמן השינה שיחזיר את האנרגיה והחיות לעור.

ניקוי עם גרגרים לפנים מומלץ לעשות רק פעם בשבוע. הכל תלוי בסוג העור!
עד גיל 40, כאשר עורך מזוהה כמעורב או שמן (ואם הוא איננו דק כמובן), ניתן לעשות פילינג גרגרים עד שלוש פעמים בשבוע, תלוי במידת הצורך. לבעלות עור יבש מומלץ לבצע ניקוי שכזה פעם בשבוע או עשרה ימים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails