יום חמישי, 26 בנובמבר 2009

זהירות, שביר!

שיער חלש ושביר הוא בעיה שממנה סובלות נשים רבות, בעיקר בישראל - בגלל החשיפה המתמדת למים הקשים ולקרינת השמש החזקה. החדשות הרעות: פעולות טיפוח מכאניות וכימיות מחמירות את הבעיה. החדשות הטובות: אפשר בהחלט לצמצם את הנזק.

מאת: קובי טיריפינטו


מתקפות כימיות כמו צביעה, הבהרה, סלסול או החלקה ופעולות מכאניות תכופות כמו הברשה וחפיפה לצד חשיפה לפגעי אקלים מחלישות את השערה. תזונה לקויה, מתח ועייפות גורמים לשערה להיחלש אף יותר. מכל פעולות הטיפוח, ההחלקה הכימית היא המזיקה ביותר לשיער. הכימיקלים שבתערובת ההחלקה שוברים את הקשרים המבניים של השיער על מנת ליישר אותו, ובזמן הממושך שעובר עד השטיפה זה עלול להסתיים בנזק בלתי הפיך של שבירת השיער לרסיסים.

החומרים שבטיפולי הפרמננט (סלסול), לעומת זאת, משנים במכוון את צורת השערה. במהלך הטיפול קשרי הגופרית במבנה הקרטיני של השערה נפתחים מאונס כדי לסגור אותם אחר כך בצורה המבוקשת. התוצאה, כאמור, היא שיער שביר מאוד. בצביעה ובהבהרה מותקף השיער בחומרי צבע כימיים ובחומרים מחמצנים בריכוזים שונים. בשלב ראשון מי החמצן הורסים את המלנין שבשערה וכך מבהירים אותה, ואז חומרי הצבע שחודרים למרכז השערה מעניקים לה את הצבע הרצוי.

בכל הפעולות הכימיות, חשוב לציין, התכשירים הכימיים באים במגע גם עם הקרקפת ולכן גם עור הקרקפת עלול להינזק. במהלך הסירוק וההברשה השערות הצומחות שמחוץ לקרקפת מתרוקנות מתוכנן אט אט ולכן נעשות שבירות. התוצאה הכללית היא שיער חסר רכות, גמישות וברק.

רויטל הררי, מנהלת מרכז ההדרכה בחברת מוצרי הטואלטיקה "סטייל ארומתרפיה", מסבירה כיצד גם הסביבה הורסת את השיער: "החלק החיצוני של השערה עשוי משכבת קשקשים במבנה אצטרובלי, היוצרים מגן לשכבה הפנימית שבה נמצאים הפיגמנטים, המקנים לשערה את צבעה. במהלך החפיפה השמפו פותח את הקשקשים ומנקה את הלכלוך הכלוא ביניהם, אלא שהשמש, המלח והמים הקשים שמאפיינים את האזור שלנו מונעים את סגירתם והם נשארים במצב פתוח. כתוצאה מכך הלחות שבשיער "בורחת" והוא מתייבש, מאבד מהברק שלו, מתפצל, נשבר ונעשה קשה לסירוק. כאשר השיער צבוע, מסולסל או עם גוונים, הנזק חמור במיוחד, כי מלכתחילה מדובר בשיער חלש עקב הפעולות הכימיות שנעשו בו".


ג'ניפר חזן, המדריכה הראשית בחברת מוצרי השיער "לוריאל פרופסיונל', ממחישה במספרים את המתקפות שעימן נאלץ השיער להתמודד: "בשנה אחת כל שערה של אישה בוגרת עוברת בממוצע כ-800 הברשות, לפחות 120 חפיפות, 90 ימי חשיפה לקרינה אולטרה-סגולה, 10 טיפולי צבע ולפעמים גם שני טיפולי פרמננט או החלקה. כשהשיער חלש, הוא נעשה פגיע יותר והנזק רק מתגבר, עד כדי שבירה".

בסקר שערכה חברת "קרסטס פריז" כ- 30 מהנשים בישראל טוענות כי שיערן חלש, ו-76 אחוז מציינות כי שערן סובל מאחת התופעות האופייניות לשיער חלש – כמו נטול ברק, מפוצל וכדומה.

מהו איפוא הפתרון?

הטיפול היעיל ביותר למניעת היחלשותו של השיער הוא הימנעות משימוש בחומרים הכימיים. אולם מעטות הנשים שיסכימו לשלם את המחיר הנדרש: ויתור על צביעת השיער, החלקתו או סלסולו כדי לשפר את הופעתן. מה שכן, ניתן לצמצם את ההשפעה ההרסנית של החומרים הכימיים על-ידי שימוש בשמנים הידרופיליים ותכשירי חיזוק המכילים קרטין טבעי, החומר שממנו עשויה השערה.

סדרת פורס וקטור

ג'ניפר חזן מציעה את מוצרי הסדרה הטיפולית "פורס וקטור" כפתרון המקצועי האולטימטיבי ולבעיית השיער השביר. "מהניסיון שלי עם הסדרה", מעיד מעצב השיער זיו סלוק, "השיער השביר והחלש מתחזק באופן משמעותי תוך זמן קצר ופעולת הסירוק הופכת לקלה ונוחה". "פורס וקטור" משלבת טכנולוגיה חדשנית בשם גליקוסל, שילוב של אינסל ורויאל ג'לי, הבונה ומחדשת את סיב השערה, ומחזקת אותו מבפנים ומבחוץ. "האינסל", מסבירה חזן, "מחזק את השכבה החיצונית של השערה, והוא מצוי במוצרי הסדרה בריכוז הגבוה פי 5 מתכשירי שמפו רגילים. הרויאל ג'לי מחזק את ליבת השערה על-ידי החדרת חומצת אמינו לתוכה". מיה שחם, המדריכה הראשית של חברת "קרסטס פריז", ממליצה על שימוש במוצרי סדרת "פורס רזיסטנס" לבנייה מחדש של השיער החלש. לשיקום השיער אחראים בסדרה זו שני חומרים - VITA CIMENT, הבונה מחדש את המלט הבין-תאי שבסיב השערה, ו- VITA TOPSEAL, המגונן על השערה מבחוץ על-ידי יצירת שכבת ציפוי ואטימה חיצונית.

רזיסטנס פורס של קרסטס

שמחה עזריאל דגן, נטורופתית מוסמכת .N.D מחברת "מורז צמחי מרפא" למוצרי טיפוח פרא-רפואיים, טוענת כי טיפול נטורופתי לוויסות ולאיזון סביבת המחיה של השיער יכול להביא בסופו של דבר לשיקום השיער. "על פי השקפת העולם ההוליסטית - שיער בריא יתקיים בקרקפת בריאה", היא אומרת, "ולכן שיפור מצב הקרקפת ישפיע באופן חיובי על צמיחת השיער". רויטל הררי ממליצה למשוח את השיער בקביעות בשמני שיער. לדבריה, משתמשים קבועים בשמנים מסוג זה מדווחים על יעילותם הרבה בכל הקשור לריכוך השיער והתרת קשרים שמשחקים תפקיד גדול בשבירתו.
שמן אובליפיחה לשיער של סטייל ארומתרפיה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails