יום שלישי, 1 בספטמבר 2009

מאחורי הקלעים: MAC בוחנים מוצרי איפור לשבוע האופנה

בעוד מספר ימים יחל שבוע האופנה בניו-יורק. לרגל המאורע, הנה לכם טעימה של "מאחורי הקלעים" על ההכנות של חברת MAC לקראת המאורע הגדול.
צוות המאפרים של מאק נערכים לשבוע האופנה במשך שבועות ארוכים לפני המועד. באירוע הקרוב יאפר צוות הפרו של החברה 86 תצוגות, מה שאומר שעליו ליצור מאות שילובים ו"פייס צ'ארטים" (תרשימי פנים) שייוצגו בפני המעצבים, עוד בטרם ישלף שפתון אחד מאחורי הקלעים.
בדרך כלל, באירועים מסוג זה, חושפת החברה מוצרים חדשים שישווקו בעתיד לקהל לקוחותיה. כל מוצר כזה חייב לעבור מבחן אישי של גורדון אספינט – סגן נשיא החטיבה האמנותית בחברת מאק, ונאדין לוק – מנהלת החטיבה.
"אנחנו בוחנים יחדיו את המוצרים ומחליטים במה נשתמש מאחורי הקלעים ומה בסופו של דבר יצא למכירה ללקוחות", מסביר אספינט ומציין שהמוצרים, שינוסו בשבוע האופנה הקרוב, לא ישווקו לפני מרץ 2010. אספינט ולוק יושבים עם המוצרים ומשנים להם את הצורה המקורית – מרסקים צלליות, פורסים ליפסטיקים, מכתימים סמקים וגם מערבבים פורמולות שונות. "אנו משחקים עם הצבעים ובודקים מה עובד עם מה. אני מחפשת משהו שיקפוץ לי לעין, משהו שידבר אלי", מסבירה לוק, "זה כמו ללמוד לבחינה. אם את לא מצליחה – נדפקת! זה אומר שאין לך את מה שצריך כדי להיות מאחורי הקלעים. אנחנו משקיעים כל כך הרבה בזה, עד שבסוף היום אנחנו נראים כמו דראג קוין".

בתמונות שלפניכם ניתן לראות את אספינט ולוק בוחנים את המוצרים לקראת תצוגות אביב 2010 שיערכו בניו-יורק:

"הרעיון הנוכחי הוא לא בהכרח להמציא מחדש את היופי. אנו לא מנסים להמציא פרצופים חדשים לאנשים", מסביר אספינט, "אבל הרעיון המרכזי כרגע הוא ש'פחות הוא יותר'. אנחנו לא רוצים לראות הרבה מוצרים על הפנים. חשוב לנו שיהיה מוצר אחד שבאמת יעשה את העבודה".














"הצללית מעניקה את הצבע הבסיסי והגליטר נותן את הניצוץ, את הזוהר", מסביר אספינט. "בארבע השנים האחרונות הגליטרים נראו כבר בכל התצוגות. תמיד יש מקום להשתמש בו".















"הורוד הולך להיות הדבר הבא", אומר גורדון, "אבל הורוד הלא הטבעי, ורוד-אפור, ורוד קר...".










"הפיגמנט המטאלי נראה כמו סתם נייר אלומיניום כשמניחים אותו. אם מוסיפים לו גלוס, אפשר להניח אותו על כל הגוף – ממש כמו צבע מוזהב", אומר גורדון אספינט. אגב, יש לו תיאוריה מעניינת לגבי הצבעים המטאליים: "אנחנו בהחלט הולכים לראות יותר מהגוונים המטאליים בעונה זו. אנשים לא קונים זהב או כסף אמיתיים, אבל הם רוצים מוצרים שנראים כמותם".





נאדין מציעה טיפ: "כשזקוקים לצבע מסויים של לק, ניתן לערבב פיגמנט בגוון המבוקש עם לק שקוף. בהרבה מקרים קל יותר להכין את זה לבד, מאשר לחפש אחד כזה".









"כשמתחילים לעבוד עם פייס צ'ארטים, זו ממש התעסקות לשמה. זה יכול לקחת ימים ארוכים, כי תמיד רואים משהו אחר, דרך אחרת לעשות את זה או רעיון חדש שעולה", אומרת נאדין תוך כדי שהיא עובדת על אחד כזה לתצוגה הקרובה. "אבל בסוף הכל מבוסס על האישור הסופי של המעצב, הסטייליסט או לפעמים גם מעצב השיער", מוסיף גורדון.






"זהב-לבן, הוא סוג של צבע וניל", אומר גורדון על אחד מהגלוסים החדשים, "אני חושב שזה יהיה צבע מדהים לאביב הבא".
















"אני מנסה הכל עלי", אומרת נדין, "זה אחד הבונוסים בתפקיד שלי...".










למרות שכל ההתעסקות הזאת עם הצבעים נראית מהנה מאוד, גורדון מתעקש שיש גם צד אפל לעבודה הזו: "בגלל כל המוצרים הרבים שאנחנו מקבלים, אני חושב שיש לי ארבע חוליות פגועות. נהגתי לשאת בתיק שלי את כולם מהפחד שאזדקק לאחד מהם מתי שהוא, אבל עכשיו למדתי להתגבר על זה – אני פשוט מערבב דברים כדי להשיג את מה שאני צריך".






"אני מאוד אוהב פיגמנטים, במיוחד באביב", אומר גורדון כשהוא מתייחס לעוצמת הצבעים. "כשאתה מסתכל על פיגמנטים, זה נדמה כאילו זה נוזל שנשפך על העור".









"הדבר הנחמד בקרמים, הוא שאתה יכול לשחק עם המרקם שלהם. הנה, יש לי כאן שכבה עבה", אומר גורדון כשהוא מצביע על כף היד שלו, "אבל אני יכול לקבל מראה טבעי יותר עם אותו המוצר על-ידי ההחלקה שלו".








נאדין טוענת ש"כל אחד צריך צבע" וגורדון מסכים ומוסיף: "צבע זה לא דבר מאיים כמו שהיה בעבר".










"אני ממש אוהבת את הצבע הזה", אומרת נאדין. "זה יהיה מושלם עבור הגוף – הזרועות, הרגליים, הפנים. אפשר לשים אותו בכל מקום".








"אנחנו הולכים לראות שפתיים בצבעים מוזרים במיוחד, כמו אפורים ואפורים מעורבבים עם וורוד", חוזה גורדון.










"תסתכלו על הסגול הזה", אומרת נאדין. "אני אשקר אם אומר שבאביב הקרוב לא יהיו עיניים מעושנות. אבל הפעם הם יהיו צבעוניות יותר, לא סתם כתם אלא משהו הרבה יותר צבעוני ובעל מרקם".














"כשאנחנו נמצאים מאחורי הקלעים, יש לנו פלטה קטנה עליה אנחנו מערבבים את החומרים כדי לקבל את מה שאנחנו רוצים", מסבירה נאדין.









למרות כל הכייף במה שהוא עושה, גורדון עדיין מאמין ביסודות האיפור: "נשים, אתה יכול לדבר ולהסביר להן על מהות האיפור עד שתצא נשמתך, אבל מה שמעניין אותן בסופו של דבר, האם הן באמת יראו יפות יותר בעזרתו. בעצם, זה מה שכולנו מבקשים, לא?"














גורדון מסביר, שכדי לאפר עין בצללית סגולה, חייבים לעבוד בשכבות: "סגול הוא פיגמנט בעייתי. הוא לא אוהב להדבק והוא נעלם מהר, כך שלפעמים נדרשת עבודה מאומצת יותר כדי לקבל את האינטנסיביות שבגוון זה."







"מאחורי הקלעים אנחנו שופכים תיק מלא מוצרים על השולחן ואומרים לצוות שלנו – הנה, תתחילו לקבל את ההשראה", אומר גורדון.









"לפעמים עושים דוגמאות (סווטצ'ים) על פני כל הפייס צ'ארט" מסביר גורדון את תהליך התאמת האיפור לעשרות דוגמניות. "עין אחת יכולה להיות בגוון העיקרי של התצוגה, אבל יכולים להיות עוד ארבעה גוונים שונים של צלליות, כך שכל דוגמנית תאופר בצבע שונה. זה יכול להיות כחול, סגול, כתום או ירוק".







"זהו חלומו של כל אמן איפור ליצור את הצבע הגדול הבא", מציין גורדון.

















הטיפ האחרון של גורדון?
"עכשיו תטבלו את פניכם בתוך זה ותקוו שזה יצא יפה..."

4 תגובות:

  1. תודה! פוסט ממש מעניין

    השבמחק
  2. כרגיל פוסט נפלא ומהנה

    השבמחק
  3. הכתבה מעמיקה ונהדרת! כמו תמיד :) אבל מה שהדהים אותי הוא השילוב בין הוורוד-אפור (שר כשלעצמו נהדר) לגוונין המטאליים- עם בהובים בקיץ וכסוף בחורף נשמע לי כמו שילוב נהדר! וה- FACE CHARTS פשוט מדהימים! נראה לי שאדפיס לי כמה ואתחיל לכייף!

    השבמחק

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails