יום שלישי, 11 באוגוסט 2009

זה הזמן למאט!


העור שומר על המים בגוף כדי שלא יתאדו כתוצאה מהחום והיובש בחוץ. העור מהווה גם מחיצה בין הגוף לסביבה וזקוק ללחות כדי לתפקד ולשמור על גמישותו. כתוצאה מגורמים סביבתיים כגון: מתח, זיהום אוויר, שינויי אקלים ונזקי הסביבה, העור מאבד מעמידותו, התאים מתחדשים באיטיות והמים בעור מתאדים. חוסר במים ובמינרלים משפיע על השכבות העמוקות של העור ועל תפקידיו החיוניים. בהיעדר לחות ומינרלים, מתחילים להופיע על פני העור אדמומיות, קמטי יובש, והוא הופך שברירי יותר ומרקמו מחוספס ולא נוח.

אחת השיטות לאבחון עור שומני היא בעזרת טישיו: יש להמתין כמה שעות אחרי המקלחת, לאחר מכן לטפוח קלות עם טישיו על האזור החשוד כשומני ולבדוק את הנייר. אם הוא הפך מעט שקוף ויש עליו שאריות שומן אז העור הוא שומני.

ננסי ירחי, מנהלת ההדרכה במותג הדרמו-קוסמטיקה וישי מסבירה, שכאשר עור הפנים מתייבש, הוא סובל ממחסור במים ומייצור יתר של סבום, כתוצאה מכך העור הופך רגיש, מבריק, שומני ופגיע יותר. מראה עור מבריק הוא תוצר של הפרעה בבלוטות השומן בעור, שמתבטאת בחסימת נקבוביות העור ובהופעת פצעונים וגבשושיות בעור.

פעולות שניתן לעשות בכדי לשמור על מראה מאט:

- יש לנקות את עור הפנים פעמים ביום (בוקר וערב) בעזרת תכשירי ניקוי המיועדים להסרת לכלוך, חשוב לזכור כי שפשוף וסיבון מתמשך של העור אינו ישפר את מצב השומניות. למעשה, הוא עלול להחמיר את המצב ולכן מומלץ לרחוץ את הפנים ביסודיות, אך בעדינות. ניקוי יתר לא ימנע הפרשת הסבום מבלוטת החלב ואף יכול להחמיר את המצב ולכן לצד השימוש בסבון הניקוי העדין שיסיר את השומן על העור, מומלץ להשתמש גם במי פנים (לשימוש פעמיים עד 3 בשבוע) אשר יסייעו בשמירה על מראה עור נקי.

- יש להקפיד להשתמש בסבון פנים המתאים לסוג העור, וכן לשטוף היטב את כל שרידי הסבון במים. עור שומני אמנם זקוק להסרה טובה של השומן והלכלוך שהצטברו על העור וסתמו את הבלוטות אולם מצד שני, לאנשים עם נטייה לפצעונים או אקנה, אסור לגרות יותר מדי את העור וניקוי יתר של הפנים עלול לגרום לגירוי מוגזם של בלוטות החלב ויגביר את הפרשת השומן, לפיכך מומלץ לבחור סבון עדין וייעודי לעור שמן.

- להשלמת תהליך הניקוי, יש להשתמש במי פנים מחטאים ומרעננים המסייעים בכיווץ הנקבוביות והאטת פעילות בלוטות השומן.

- לאחר ניקוי עור הפנים, יש להשתמש בתכשירי טיפוח שיעניקו לעור לחות אך במקביל יסייעו בהשגת מראה מאט. בשוק קיימים תכשירים ייחודיים שאינם על בסיס שומן המכילים רכיבים סופחי לחות כגון חומצה הילארונית המשפרת את מצב הלחות בעור ללא תוספת שומן, או רכיב הדיאקאליט המעניק אפקט של טשטוש קל באמצעות ניצול האינטראקציה בין האור לבין העור ותורם לתוצאה מיידית של גימור מאט.

- רצוי להימנע משימוש בתכשירי טיפוח המכילים: פטרולטום, לנולין, שמן מינראלי ושמנים בכלל. רכיבים אלו, מצויים לרוב בקרמים לפנים, בקרמי שיער ובמייק-אפים.

- יש להימנע משימוש בקרם לחות המייבש את העור, כיוון שחשוב לשמור על רמת האיזון של העור למרות השמנוניות.

- עור שמן נראה במיטבו כאשר הוא במראה "נקי", לכן אין להעמיס עליו איפור ובמיוחד להימנע מפודרות. האבקה המתערבבת בשומן וזיעת הפנים, יוצרת מראה לא אסתטי. במקום, מומלץ להשתמש בקרם הגנה קליל על בסיס מים עם SPF15 ולא יותר (ככל שעולה רמת ה- SPF, עולה גם שומניות התכשיר). ניתן לערבב עם מעט מייק-אפ נוזלי נטול שומן או על בסיס טיטניום דיאוקסיד, המעניק הגנה נוספת מהשמש (oil free).

- כדאי להחליף את עפרונות העיניים, הנוטים להימרח, באיילינר נוזלי עמיד ולהשתמש במסקרות עמידות. באשר לאיפור שפתיים, מומלץ להשתמש בעפרונות שפתיים או שפתונים עמידים למניעת זליגה.


* נכתב ע"י קובי טיריפינטו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails